کد خبر : 67033
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 خرداد 1400- 24: 11

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان:

اجرای طرح ترخیص خودروهای توقیفی در گیلان آغاز شد

اجرای طرح ترخیص خودروهای توقیفی در گیلان آغاز شد

طالبی گفت: اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی در گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گیلانستان، «امیر طالبی» شامگاه چهارنبه(۱۹ خرداد) در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌ها و خودروهای توقیفی در گیلان همزمان با سراسر کشور خبرداد و گفت: صاحبان این وسائط نقلیه می‌توانند به مراکز پلیس ۱۱۰ مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان در مورد میدان زرجوب، محله امین‌الضرب و سدمعبری که در آنجا اتفاق می‌افتد هم نکاتی را بیان داشت و عنوان کرد: بحث سد معبر، فعالیت دست فروشان در معابر و ساماندهی این افراد جزو وظایف شهرداری است و ارتباطی به پلیس راهور استان ندارد.

طالبی با تاکید بر اینکه پلیس راهور همواره موارد اینچنینی را در مورد سد معبر در شورای ترافیک استان گیلان مطرح می‌کند ابراز داشت: طبق کارشناسی که در شورای ترافیک و توسط کارگروه‌های کارشناس انجام می‌شود و تمام مشکلات دستفروشان در مناطق مختلف مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

وی طرح ترخیص خودروها را که در استان گیلان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است را هم مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تمام مردم و شهروندان می‌توانند جهت ترخیص موتورسیکلت و خودروهای خود که از سال ۹۹ توقیف شده‌اند و مشکل قضایی ندارند به مراکز پلیس ۱۱۰ مراجعه کنند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه تسهیلات ویژه‌ای هم برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌ها ارائه می‌شود اضافه کرد: خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی با وجود یکسال خلافی و جرایم معوقه ترخیص می‌شوند و مردم تا ۲ ماه مهلت دارند از این فرصت استفاده کنند.

طالبی در پاسخ به این پرسش که چه مدارکی باید حین ترخیص خودرو و موتورسیکلت توسط صاحبان این وسائط نقلیه به پلیس ۱۱۰ ارائه شود هم اذعان کرد: هیچ مدرک خاصی از صاحبان خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده گرفته نمی‌شود و سعی کردیم با حداقل مدارک این کار را انجام دهیم.

وی جرایمی که به واسطه محدودیت‌های ترافیکی کرونایی اعمال می‌شود را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: کسانی که مجوز تردد دارند به هیچ وجه نگران اعمال قانونی که پلیس در هر مقطعی برایشان انجام داده نباشند و ما متعهدیم قبض‌های جرایم اینچنینی را برای صاحب خودرو رفع کنیم.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مردم می‌توانند برای رفع کردن قبض جرایم به مراکز پلیس شهرستان‌ها مراجعه کنند افزود: با ارائه برگه مجوز تردد موارد در کمیسیون‌های مختلف و با حضور مسئولان قضایی جرایم برای این دسته از خودروها برگشت داده می‌شوند.

طالبی در مورد افرادی که برای رفتن به بیمارستان و کارهای اضطراری خود مجبور به ترددهای شبانه هستند نیز اظهار داشت: اگر افرادی مجوز تردد شبانه نداشته باشند اما قصد دارند به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه کنند اگر با حداقل مدارک به ما مراجعه کنند نسبت به رفع کردن جرایم آن‌ها اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صدور برگه‌های جریمه یکی از موارد ایجاد نگرانی برای شهروندان است، خاطرنشان کرد: از مالکین خودروهایی که به هر دلیلی برای آنها پیامک جریمه مبنی بر اینکه شما در این ساعت و در این محور تردد غیر ضروری داشته‌اید، پیامک می‌شود، باید دقت داشته باشند که این پیامک‌ها به منزله ثبت جریمه برای خودروها نیست.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار