کد خبر : 94268
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402- 28: 11

مدیر جهاد کشاورزی شفت خبر داد؛

اجرای ۵ طرح کشاورزی در شهرستان شفت/ نقش پررنگ شفت در امنیت غذایی استان

اجرای ۵ طرح کشاورزی در شهرستان شفت/ نقش پررنگ شفت در امنیت غذایی استان

مدیر جهاد کشاورزی شفت از اجرای ۵ طرح آبی و خاکی(کشاورزی) طی سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها ۶۵۵ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

به گزارش گیلانستان، محمد رضا یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کشاورزی یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی شهرستان شفت محسوب می‌شود و سهم پر رنگی در تأمین امنیت غذایی استان ایفا می‌کند.

 

وی افزود: در سال زراعی جاری ۵ طرح کشاورزی شامل لایروبی آببندان روستای جیرده، لایروبی انهار آبرسانی روستای ناصران، تأمین کابل برق ایستگاه پمپاژ روستای کاظم آباد، تعویض الکترو پمپ چاه آب کشاورزی شهر احمد سرگوراب و انتقال آب با لوله تالش محله ملاسرا با صرف اعتبار حدود بر ۶۵۵ میلیون تومان به اجرا در آمده است.

 

یوسف نژاد با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های یاد شده از محل اعتبارات استانی مصوب در کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت تأمین شده است، افزود: شهرستان شفت دارای ۱۴ هزار ۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری می‌باشد.

 

وی ادامه داد: ۶۵ درصد این اراضی توسط کانال آبیاری فومنات و ۳۵ درصد آن از طریق سایر منابع شامل رودخانه‌ها، آب بندانها، ایستگاه‌های پمپاژ، چاه‌ها و چشمه‌ها آبیاری می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شفت تصریح کرد: پروژه‌های دیگری نیز در سطح شهرستان به زودی در این شهرستان اجرایی می‌شود که کشاورزان از آن بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار