کد خبر : 84508
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401- 14: 22

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان خبر داد؛

اختصاص اعتبارات فرهنگی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در گیلان

اختصاص اعتبارات فرهنگی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در گیلان

اباذری گفت: اعتبارات خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی اباذری امروز (دوشنبه، ۲۱ آذر) در نشست مشترک شورای مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: استقرار نیروهای با تجربه و کارآزموده در گمرک آستارا به تصویب شورای تامین استان گیلان رسیده است.

 

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از طراحی و اختصاص نقطه‌ای در محوطه‌ گمرک آستارا برای استقرار دستگاه ایکس‌ری در محوطه گمرک آستارا خبر داد و افزود: اعتبارات استانی برای اجرای این موارد کفاف نمی‌کند و استاندار ماه آینده دیداری با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خواهد داشت تا اعتبارات لازم برای تحقق این امر پیگیری کند.

 

 

 

وی با اشاره به افزایش کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در آستارا، تصریح‌کرد: مواد مخدر کشف شده از نوع تریاک، هرویین، حشیش، شیشه و … بوده است.

 

 

 

اباذری با بیان‌اینکه ۶ منطقه آلوده در شهرستان آستارا داریم، گفت: این مناطق دوره‌ای بازدید و پاکسازی شوند.

 

 

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه کمپ ترک اعتیاد در آستارا فعال است، اضافه‌کرد: ۶ مرکز متادون درمانی در آستارا وجود دارد و مرکز بهداشت و درمان با هماهنگی فرمانداری بازدیدهای سرزده از آنها و رسیدگی به تخلف‌های احتمالی را دستور کار جدی خود قرار دهند.

 

 

 

وی از افزایش تعداد عطاری‌ها در بندر آستارا خبر داد و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نسبت بررسی صلاحیت علمی و تخصصی افراد متقاضی برای دریافت مجوز عطاری پیش از ارائه مجوز اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

اباذری با بیان‌اینکه اعتبارات خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان در رابطه با آسیب‌های اجتماعی به آموزش و پرورش گیلان اعطاء شد.

 

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از اختصاص یک قطعه زمین در جاده لاکان  به مساحت ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع برای ترک اعتیاد معتادان متجاهر با ظرفیت ۲۵۰ نفر خبر داد و تصریح‌کرد: سوله‌ای با هماهنگی فنی و حرفه‌ای جهت آموزش معتادانی که در دوره ترک هستند در نظر گرفته شده تا با فنون مختلفی که در بازار کارآیی دارند، آشنا شوند.

 

 

 

وی وجود معتادان متجاهر را زیبنده شهری گردشگری مانند آستارا ندانست و گفت: این جزو وظایف ذاتی شهرداری‌ها می‌باشد که نسبت به ساماندهی آنها با هماهنگی بهزیستی اقدام و سهم خود را در این زمینه پرداخت کنند.

 

 

 

اباذری با بیان‌اینکه سه هزار و ۸۰۰ شهید در کشور و ۶۸ شهید در استان گیلان در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان‌کرد: بندر آستارا دارای یک شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر به نام شهید ارژنگ انوشا است و انتظار داریم مسئولان دیدار با خانواده معظم این شهید را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار