کد خبر : 94060
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402- 21: 23

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

کمک بیش از ۹۰۰ میلیون تومانی به آموزش و پرورش استان و ورزش و جوانان گیلان جهت کاهش آسیب‌های مواد مخدر

کمک بیش از ۹۰۰ میلیون تومانی به آموزش و پرورش استان و ورزش و جوانان گیلان جهت کاهش آسیب‌های مواد مخدر

.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی اباذری در نشستی خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان گیلان در رابطه با تبیین وضعیت مواد مخدر و مواد روان گردان اظهار کرد: متاسفانه روند فزاینده عرضه انواع مواد مخدر و مواد محرک در ۲۰۰ کشور جهان به سرعت در حال افزایش است.

وی در ادامه در رابطه با روند فزاینده فروش مواد محرک از طریق فضای مجازی بیان کرد: سود خالص این گونه جرم‌ها به مبلغ ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد دلار در سال و تلاش گسترده قاچاقچیان از طریق فضای مجازی، سبب گسترش روش‌های مصرف شده است که ۲۸۴ میلیون نفر در رده سنی ۱۵ الی ۶۴ جهان را حداقل یکبار درگیر خود کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها به یک ابزار سیاسی جهت مبادلات اقتصادی بین المللی تبدیل شده است به طوریکه گردش مالی ناشی از سود قاچاق این مواد، باعث نابودی تدریجی نسل‌ها در اکثر کشورهای جهان شده است.

اباذری با اشاره به رشد ۳۲ درصدی کشت مواد در افغانستان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی یادآور شد: ۸۰ درصد تقاضای جهان از کشور افغانستان در حال تامین است و به همین دلیل این کشور به عنوان بزرگترین تولیده کننده تریاک جهان مطرح شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در رابطه با اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری اظهار داشت: این شورا به منظور توسعه حوزه فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی مبلغ ۴۷۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به آموزش و پرورش استان کمک کرده است.

اباذری در ادامه بیان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همچنین ۴۴۰ میلیون تومان به اداره‌کل ورزش و جوانان استان و همچنین ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به اداره کل رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه مجموع کمک‌های ما به ادارات ۹۳۵ میلیون و هشتصد هزار تومان بوده است خاطرنشان کرد: از این دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با کار فرهنگی انتظار داریم در جهت کاهش آسیب‌های مواد مخدر در جامعه حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار