کد خبر : 28473
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397- 10: 19

استاندار گیلان باید در انتخاب مدیران از افراد شایسته استفاده نماید/ مسئولین قیامت را فراموش نکنند

استاندار گیلان باید در انتخاب مدیران از افراد شایسته استفاده نماید/ مسئولین قیامت را فراموش نکنند

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان افزود : ماکیاولی کتابی دارد که در آن توصیه هایی را برای حاکمان و مدیران عنوان کرده است و پایبندی به اخلاق و قانون منجمله ی این توصیه هاست.

به گزارش گیلانستان، علی محمد جلوه استاد دانشگاه و فعال سیاسی در گفتگویی با اشاره به انتصابات اخیر استاندار گیلان با بیان اینکه شایسته سالاری در انتصابات باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت : به عنوان یک معلم دینی و معارف از اسلام می گویم گه طبق فرموده ی پیامبر اکرم (ص) اگر کسی یکنفر را به کار گیرد ، مسوول است .

وی افزود : اگر شخص شایسته نباشد فردی که او را به کار گرفته خائن به خدا و پیغمبر و مردم است.

جلوه با بیان سخنانی از حضرت علی ( ع) در زمینه ی دارایی یک مسوول گفت : امیر مومنان (ع) در روز نخست به میان مردم آمدند و فرمودند که ” ای مردم به دارایی من نگاه کنید و چنانچه از این کار بیرون رفتم دارایی من را مقایسه کنید اگر به دارایی من افزون شد خائن خواهم بود.

وی عنوان کرد : حضرت علی ( ع) خطاب به مالک اشتر گفت:” ای مالک کسانی را برای مسوولیت انتخاب کن که از خانواده های شایسته و پاک باشند و سابقه ی حسنه داشته باشند .” از این سخن امیر مومنان می توان فهمید که استاندار باید در انتخاب مسوولین و مدیران دقت کند و در انتخاب فرد شایستگی ، لیاقت و امانتداری مد نظر باشد نه سفارش و توصیه.

جلوه تاکید کرد : کسانی که خود با سفارش بر سر کار بیایند در انتخاب نیز سفارشی عمل می کنند.

وی افزود : ماکیاولی کتابی دارد که در آن توصیه هایی را برای حاکمان و مدیران عنوان کرده است و پایبندی به اخلاق و قانون منجمله ی این توصیه هاست.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوال اینکه چرا از اصلاح طلبان میانه رو در مسندهای دولتی بهره گیری نمی شود ، گفت : یک عده شعار اصلاح طلبی می دهند که دروغ است باید ببینیم عملکرد آنان چیست ، در آن روزی که رای می دهیم باید دقت کنیم که چه کسانی را به روی کار می آوریم .فرد انقلابی ، آدم انقلابی را به روی کار می آورد ، فردی که با سفارش اومده فرد سفارشی را بر روی کار می آورد.کسی که با شایستگی و لیاقت آمده و ارزیابی شده باشد این شخص مانند خود را پیدا می کند ، اما فردی بر اساس حزب و گروه و جناح آمده باشد چنین فردی را انتخاب می کند.

این استاد دانشگاه توصیه کرد مسوولین آخرت و روز حساب را در نظر داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار