کد خبر : 106409
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403- 54: 20

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه گیلان:

 “طرح نور” اجازه بازگشت به دوران پر از فساد پهلوی را نمی‌دهد/ برخی مدرسان دانشگاه با دشمن همصدا هستند

 “طرح نور” اجازه بازگشت به دوران پر از فساد پهلوی را نمی‌دهد/ برخی مدرسان دانشگاه با دشمن همصدا هستند

.

به گزارش گیلانستان، بسیج اساتید دانشگاه گیلان در حمایت از طرح “نور” فراجا طی بیانیه‌ای نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

جامعه دانشگاهی در کنار سایر اقشار بیدار و آگاه جامعه نیک میداند که امروز دشمنان قسم خورده و جریانهای معاند سیاسی و رسانه ای بیش از هر زمان دیگری به دنبال پاشیدن بذر اختلاف و دودستگی در جامعه ایران عزیز هستند. از این رو ضمن برنامه ریزی و هجمه مستمر علیه باورها، ارزشها و هنجارهای اجتماعی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب به دنبال دو قطبی سازی و در نتیجه بر هم زدن آرامش و انسجام اجتماعی و همچنین ضربه زدن به هویت، فرهنگ و میراث آبا و اجدادی ملت ایران هستند.

بر این اساس نیروی محترم انتظامی که همواره حافظ امنیت، جان، مال و ناموس ایرانی است این بار نیز برای مقابله با هجمه فرهنگی و رسانه ای جریان های مروج بی حجابی و فرهنگ منحط غرب در جامعه عفیف ایرانی، با اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) در میدان حضور پیدا کرده است.

 

بر همگان هویداست که این حضور عزیزان فراجا همراه با رعایت حفظ شأن، حریم و حرمت بانوان ایرانی خواهد بود. بدون تردید اجرای بی کم و کاست طرح نور اجازه نخواهد داد تا جریان ارتجاع مدرن در کشور با استفاده ابزاری از زنان به هدف شوم خود- که همانا بازگشت ایران به دوره پر از فساد و بی بند و باری پهلوی است- دست یابد.

یکی از افتخارات جمهوری اسلامی، حفظ و پاسداری از ارزشهای پاک و ناب جامعه ایران اسلامی به ویژه حفظ و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگوی مطلوب و نه ابزاری از زن است. جامعه دانشگاهی در کنار بسیاری دیگر از اقشار، ضمن آگاهی از آسیبها و لطمات جبران ناپذیر بی حجابی و بدپوششی برای جامعه و نهاد خانواده، اقدام شایسته و هوشمندانه نیروهای محترم انتظامی و دستگاههای متولی طرح نور را می ستاید. همچنین برای حفظ مرزهای هویتی و فرهنگی ایران اسلامی و دفاع از “زن ایرانی” و نیز جهت هر چه بهتر اجرا شدن این طرح و برطرف نمودن ضعفهای احتمالی اعلام آمادگی می نماید.

شوربختانه اخیراً عده ای، در دانشگاهها که به جریان های خاص تعلق دارند، در لباس مدرس دانشگاه برخلاف رسالت فرهنگی و آموزشی خود همصدا با جریانهای رسانه ای دشمن، اقدام هوشمندانه و مثبت نهادهای متولی و فراجا در زمینه عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داده و به جای تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و دفاع از زن ایرانی به دنبال تقویت فرهنگ بیگانه و نامتناسب با اقتضائات جامعه و در نتیجه ارائه و تقویت الگوی غربی از زنان هستند.

 

لازم می دانیم به نمایندگی از جمع کثیری از دانشگاهیان و خردورزان به این همکاران یادآور شویم که جامعه دانشگاهی باید به ارزشها و هنجارها و سنتها پاک و زیبای جامعه ایرانی که ریشه در خاک و تاریخ این سرزمین داریم متعهد بوده و با قلم و اندیشه خویش در خدمت این ارزشها باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار