کد خبر : 66789
تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400- 40: 22

محمد حسین واثق کارگرنیا:

افزایش سرانه فضای سبز شهری در رشت/ ایجاد اشتغال از طریق پرورش گُل و گیاه

افزایش سرانه فضای سبز شهری در رشت/ ایجاد اشتغال از طریق پرورش گُل و گیاه

محمد حسین واثق کارگرنیا گفت: شهر رشت به عنوان یکی از پُر باران ترین و خوش آب و هواترین شهرهای کشور، با کمبود سرانه فضای سبز شهری مواجه است و باید برای افزایش سرانه فضای سبز در رشت چاره اندیشی کرد.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه به واسطه بارندگی های فراوان در فصول مختلف سال، رشت به شهر باران های نقره ای معروف است اظهار کرد: با وجود بهره مندی رشت از این نعمت الهی ، متاسفانه شهر رشت، در مقایسه با برخی از شهرهای کویری کشور ، از سرانه فضای سبز کمتری برخوردار است .
کارگرنیا با تاکید بر اینکه افزایش سرانه فصای سبز جزو انتظارات به حق شهروندان و از نیازهای اساسی محلات شهری است افزود: در دنیای امروز که بیشتر سکونت ها در قالب آپارتمان نشینی تعریف شده است ، وجود فضای سبز و پارک های محله ای می تواند تاثیر فراوانی در سلامت محیطی و تامین آسایش و گذران اوقات فراغت داشته باشد.

واثق کارگرنیا توجه به موضوع فضای سبز را یکی از راهکارهای موثر در ایجاد اشتغال و درآمد زایی دانست و بیان کرد: شهر رشت به واسطه آب و هوای مناسبی که دارد ، از ظرفیت خوبی به منظور تولید و پرورش گل و گیاهان برخوردار است و این مهم می تواند زمینه ساز اشتغال بسیاری از علاقمندان و تحصیل کرده ها در این رشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر را از دیگر شهرهای کشور تامین می کند گفت: شهرداری می تواند با ایجاد یک فضای رقابتی سالم ، علاقمندان و تحصیل کرده های این رشته را ترغیب به پرورش گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز رشت بنماید و با این اقدام ضمن تامین گل و گیاه مورد نیاز رشت در همین شهر، گام موثری در ایجاد اشتغال و درآمد زایی برداشته می شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز در محلات بالاخص محلات حاشیه نشین رشت باید مورد توجه باشد افزود: در برخی از مناطق حاشیه نشین رشت ، به واسطه مشکلات معیشتی، خانواده ها توان مالی مورد نیاز به منظور حضور در اماکن تفریحی و گردشگری را دارا نیستند ، از این رو با ایجاد پارک های محله ای ، می توان تا حدودی موجبات گذران اوقات فراغت را برای ساکنین این محلات بالاخص فرزندان خردسال مهیا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار