کد خبر : 76171
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400- 59: 10

افزایش ۱۵ درصدی تولید مرغ در گیلان/ ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی در گیلان تامین شده است

افزایش ۱۵ درصدی تولید مرغ در گیلان/ ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی در گیلان تامین شده است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تولید مرغ در گیلان گفت: در دو ماه گذشته ۱۸ میلیون قطعه مرغ گوشتی در ۹۰۰ واحد تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر است.

به گزارش گیلانستان، میرحجت علی اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌هوی تولید مرغ در کشور است، اظهار کرد: گیلان به دارای شرایط زیست محیطی دارای امکانات خوبی در عرصه تولید مرغ است به طوری که بخش اعظمی از مرغ‌های گوشتی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تولید مرغ در گیلان گفت: در دو ماه گذشته ۱۸ میلیون قطعه مرغ گوشتی در ۹۰۰ واحد تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های دامی در این استان خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته جوجه‌ریزی در گیلان از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و ۱۰۰ درصد نهاده‌های دامی در این استان تامین شده و هیچگونه کمبودی در تولید مرغ در استان نداریم.

علی‌اکبرنژاد با اعلام قیمت مصوب فروش مرغ در گیلان بیان کرد:  در هفت کشتارگاه گیلان روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ گوشتی کشتار و به قیمت مصوب ۳۱ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مرغ‌های تولید شده در گیلان به استان‌های همجوار صادر می‌شود، تصریح کرد: نیمی از مرغ تولیدی گیلان که مازاد بر نیاز این استان است به استان‌های دیگر به ویژه استان‌های تهران و البرز فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار