کد خبر : 104077
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402- 14: 15

رئیس ستاد انتخابات گیلان:

انتخابات، جشن دیده شدن ملت است

انتخابات، جشن دیده شدن ملت است

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: انتخابات جشن دیده شدن ملت است که باید الزامات آن را فراهم کنیم؛ لذا تبلیغات عادلانه و قانونمند، شیوه‌ای‌ است که منجر به مشارکت بالا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد جلایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت انتخابات در جوامع اظهار کرد: جوامع به واسطه نوع ارتباطات و نیازهایی که بین افراد جامعه وجود دارد، از نوعی پیوستگی برخوردارند، لذا تمام متغیرها در سطح جامعه بهم پیوسته هستند. انتخابات یکی از مهمترین پیوستگی‌هایی است که در یک اجتماع رقم می‌خورد.

 

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از مردم سالاری دینی است، افزود: انتخابات در این نظام، راهبردی است و با توجه به نتایج رقم خورده در طول این ۴۵ سال‌ انتخابات در ایران برگرفته از آرای مردم است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان بیان کرد: همچنان که نقش، مشارکت پر شور و حضور مردم در انتخابات به هیچ وجه قابل پیش‌بینی حتی در نتایج نظرسنجی نبوده نشان می‌دهد که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یک اصل و رکن بوده و به تعبیری اگر نگاه دینی نباشد آن عمل باطل است.

 

رئیس ستاد انتخابات گیلان بیان کرد: انتخابات با رویکردهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، مرز بین هرج و مرج، دیکتاتوری و مردم‌سالاری است؛ بر اساس آیه ۲۵ سوره حدید «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» جمهوری اسلامی قسم و عدالتش هم با قیام مردمی شکل می‌گیرد، به عبارتی این هم پیوست کاملا مردمی دارد.

 

انتخابات، جشن دیده شدن ملت است

 

وی با اشاره به قوانینی که در حمایت از مردم آمده، تصریح کرد: در فصل پنجم قانون اساسی کشور سازوکارهای رای و نظر مردم در آفرینش مستقیم و غیرمستقیم و همچنین ارکان نظام مشهود است، انتخابات هم حق و هم تکلیف است، انتخابات در ایران با مشارکت مردم باشکوه برگزار می‌شود، همانگونه که در ایام راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم حماسه آفریدند در ۱۱ اسفندماه هم حماسه می‌آفرینند.

 

انتخابات جشن دیده شدن ملت است

 

جلایی در خصوص عوامل تأثیرگذار در انتخابات پر شور گفت: یکی از الزاماتی که می‌تواند مشارکت را بالا ببرد تائید صلاحیت‌هاست، که تکثر نامزدها و تنوع گرایش و سن را شاهد هستیم، باتوجه به گزارش‌ها در آخرین مرحله تائید صلاحیت‌ها ۱۵۲۰۰ نفر در کشور تائید صلاحیت شدند که به صورت میانگین برای هر کرسی ۵۲ نفر کاندید شده‌اند، در استان گیلان هم ۴۵۰ نفر تائید شده‌اند که به طور میانگین در استان برای هر کرسی حدود ۳۴ نفر داوطلب انتخابات مجلس داریم.

 

رئیس ستاد انتخابات گیلان تاکید کرد: پیوستگی جامعه و مردم با یکدیگر سبب می‌شود متغیرها هم در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از نوعی پیوستگی برخوردار شوند که قطعا وحدت آفرین و انسجام آفرین است. انتخاب مسئولانه باعث رونق گام دوازدهم مجلس شورای اسلامی و گام ششم مجلس خبرگان رهبری می‌شود، مردم می‌توانند با انتخاب درست از بین تایید صلاحیت‌شدگان آینده اصلح را رقم بزنند.

 

انتخابات، جشن دیده شدن ملت است

 

وی بیان کرد: مشارکت بالا سبب می‌شود که نمایندگان از پشتوانه مردمی برخوردار شوند، پایه این نظام در اسلامیت و جمهوریت است، به همین دلیل دشمن درصدد است که با هجمه‌های گوناگون مشارکت را کاهش دهد. بحث اشتغال، مسکن، تورم و غیره محصول یک دوره محدود نیست، اتفاقا در دوره جدید کارهای شاخصی نظیر پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و غیره در کشور انجام گرفته، در همه کشورها مشکلات اقتصادی و تورم و… وجود دارد.

 

جلایی بیان کرد: سرمایه اجتماعی مهمترین عامل برای مشارکت بالاست، سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای مردم و نسل جوان آن هستند که باید برای این سرمایه اجتماعی، رفاه فراهم کنیم، باید این موارد برای مردم تببین شود تا مشخص کند این موضوعاتی که وجود دارد، از مسیر قهر با صندوق رای درست نمی‌شود.

 

وی در خصوص اثر تبلیغات در انتخابات تصریح کرد: تبلیغات به معنای همراه سازی، روشنگری، آگاهی سازی مردم است، برای هر عرصه‌ای حتی فروش کالا نیاز به تبلیغات داریم، انتخابات جشن دیده شدن ملت است که باید الزامات آن را فراهم کنیم لذا تبلیغات عادلانه و قانونمند شیوه‌ای‌ است که منجربه مشارکت بالا می‌شود. علاوه بر این امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات مهم است که باید بشناسیم و مجموع این عوامل سبب می‌شود به پایداری برسیم.

 

انتهای پیام

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار