کد خبر : 3054
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

انسجام‌بخشی رسانه‌ها رسالت بسیج رسانه است

انسجام‌بخشی رسانه‌ها رسالت بسیج رسانه است

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان گفت: انسجام‌بخشی بین رسانه‌های خوب و ارزشی مهم‌ترین رسالت بسیج رسانه است.

به گزارش درگیلان، محسن جعفری ظهر امروز در دیدار کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: امروز رسانه اثرگذارترین و پر نفوذترین ابزار در دنیای ارتباطات و جوامع بشری محسوب می‌شود و منشأ بسیاری از تحولات، تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌ها در دنیا است.

وی سرعت تحولات را از موضوع‌های اساسی در دنیای امروز عنوان کرد و افزود: هر لحظه در دنیا اتفاق‌هایی در حال وقوع است.

جعفری، مهم‌ترین رسالت بسیج رسانه را انسجام‌بخشی بین رسانه‌های خوب، ارزشی و اثرگذار وطنی خواند و بیان کرد: بسیج رسانه باید گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی داشته باشد و تولید محتوا در این حوزه حائز اهمیت است.

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه پایه فعالیت بسیج رسانه تربیت نسل جدید رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تقویت رسانه‌های بومی محلی، تامین محتوای رسانه‌ای و اخبار موثق باید در فعالیت بسیج رسانه لحاظ شود.

وی برتبیین جایگاه و رسالت بسیج رسانه در جامعه تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود دموکراسی رسانه‌ چه نسبتی با هرج‌ومرج رسانه‌ای دارد ضمن اینکه نسبت رسانه با حقوق فرهنگی و اجتماعی جامعه مشخص شود.

جعفری، اتوبان رسانه‌ را دوطرفه دانست و خاطرنشان کرد: مشخص شدن این نکته که رسانه شیب نامرئی دارد یا یک کوچه بن‌بست است، مهم است.

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه رسانه می‌تواند کاری انجام دهد مخاطب تنها زیبایی‌ها را دیده و از پیام و محتوا غافل شود، یادآور شد: در دنیای رسانه‌ای کلمه مترادف نداریم و هر کدام از کلمه‌ها یک معنا دارند.

وی متذکر شد: امروز دشمنان به‌نام دموکراسی رسانه‌ای، دیکتاتوری رسانه‌ای به‌راه انداختند و می‌دانند از کدام ادبیات استفاده کنند تا ارزش به ضد ارزش و شکست به پیروزی تبدیل شود.

جعفری به الیگارشی حاکم بر رسانه‌های غربی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: رسانه‌های غربی با هدفمندی به‌دنبال مدیریت مخاطب هستند.

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه زندگی بدون رسانه امکان و معنا ندارد، اظهار کرد: مراقب باشیم تیترهای منفی مردم را سیاست‌زده نکند ضمن اینکه ملت باید با سیاست آشتی کند زیرا تلاش رسانه‌های غربی مأیوس کردن مردم از سیاست است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار