کد خبر : 95179
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402- 41: 14

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

اهانت کنندگان به قرآن و مقدسات دینی باید محاکمه شوند/ دین کارخانه انسان سازی است

اهانت کنندگان به قرآن و مقدسات دینی باید محاکمه شوند/ دین کارخانه انسان سازی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه دین کارخانه انسان سازی است، گفت: اهانت کنندگان به قرآن و مقدسات دینی باید محاکمه شوند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت ماه محرم در رشت، اظهار کرد: رسیدن به کمال و تعالی از مسیر شناخت اهل بیت علیهم السلام و دین شناسی می‌گذرد.

 

وی، دین باوری را اصل مهم خداباوری برشمرد و افزود: لحظه‌ای تردید در باورمندی به دین موجب گمراهی می‌شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر لزوم تاسی از شیوه دینداری حسینی و عاشورایی، بیان کرد: دینداری امام حسین علیه السلام و یارانش بدون قید و شرط و فقط برای رضای حضرت حق بود.

 

آیت الله رمضانی با بیان اینکه دینداری واقعی را باید از دستگاه امام حسین علیه السلام بیاموزیم، گفت: رمز و رموز موفقیت و تعالی بشری توجه ویژه به دینداری عاشورایی و حسینی است.

 

وی با بیان اینکه نگاه حداقلی و سطحی به دین اشتباه است، افزود: واکاوی عمقی و ریشه‌ای دین در ابعاد مختلف بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه نسبت به صیانت و تبلیغ دین مسئولیت سنگین داریم، گفت: تبلیغ، پاسداری و پاسخگویی به شبهات دینی سه اصل مهم یک دیندار و عارف واقعی است.

 

آیت الله رمضانی با بیان اینکه باید به این باور برسیم که دین پاسخگوی همه نیازهای بشر است، اضافه کرد: رسیدن به این باورمندی انسان را کمال، تعالی و سعادتمندی می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه دین کارخانه انسان سازی است، افزود: دین انسان را مسئول، متعهد، خداباور و اهل معرفت و تقوا بار می‌آورد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه نگاه به دین باید معنایی و معرفتی باشد، گفت: نگاه و محاسبه مالی نسبت به دین اشتباه و گمراه کننده است.

 

آیت الله رمضانی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن و دیگر مقدسات دینی بیان کرد: افرادی که اقدام به هتک حرمت به قرآن و مقدسات دینی می‌کنند باید محاکمه شوند.

 

وی با انتقاد از سکوت برخی ملل اسلامی در قبال توهین به مقدسات، افزود: در طول این سال‌ها توهین به مقدسات به صورت زنجیروار به عنوان یک راهبرد و هدف برای استکبار جهانی در راستای تضعیف دین قرار گرفته است.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به ویژگی‌های بارز دینداری امام حسین علیه السلام اضافه کرد: دینداری امام حسین علیه السلام بر اساس مقدس بودن هدف، وسیله، راه و شریعت محوری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار