کد خبر : 63795
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399- 31: 12

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان:

اولین خانه هلال خیرین کشور در سیاهکل راه اندازی می شود

اولین خانه هلال خیرین کشور در سیاهکل راه اندازی می شود

غلامی از برگزاری نخستین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه در سطح کشور با مشارکت فعال خیرین خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی برای اولین بار در کشور خانه هلال خیرین در سباهکل راه اندازی می شود.

به گزارش گیلانستان، «سیاوش غلامی» امروز( سه شنبه، ۱۹ اسفند) در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه در سطح کشور با مشارکت فعال خیرین در سیاهکل خبر داد و گفت: نخستین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه در سطح کشور با حضور و مشارکت فعال خیرین و با همکاری جمعیت هلال احمر و تولیت موقوفات آستان مقدس آیت الله نوری بروجردی در روستای تازه آباد سیاهکل برگزار می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: در راستای برگزاری این دوره آموزشی همچنین نخستین خانه هلال خیرین برای اولین بار در سطح کشور در سیاهکل راه اندازی می شود.

وی هدف از راه اندازی خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان را به جهت ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم دانست و اضافه کرد: همچنین ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف تشکیل خانه های هلال است.

غلامی ادامه داد: خانه‌ های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده اند تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

وی احداث خانه‌ های هلال را در محلات و روستاها ضروری دانست و گفت: در زمان بحران با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده محلی، میزان آسیب دیدگی‌ ها کاهش می یابد.

گفتنی است، تاکنون در گیلان ۴۷۰ خانه هلال راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار