کد خبر : 15266
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1396- 48: 18

ایران در مسائل راهبردی از دقت نظری برخوردار است که شرایط را به نفع خود رقم می‌زند/باید با تدابیر رهبر انقلاب از گردنه‌ها مخاطره‌آمیز عبور کرد /شرایط ایران در سطح بین‌المللی کاملاً امیدوارکننده است

ایران در مسائل راهبردی از دقت نظری برخوردار است که شرایط را به نفع خود رقم می‌زند/باید با تدابیر رهبر انقلاب از گردنه‌ها مخاطره‌آمیز عبور کرد /شرایط ایران در سطح بین‌المللی کاملاً امیدوارکننده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری گیلان بابیان اینکه باید با تدابیر رهبر انقلاب از گردنه‌ها مخاطره‌آمیز عبور کرد گفت: ایران در مسائل راهبردی از دقت نظری برخوردار است که شرایط را به نفع خود رقم می‌زند.

به گزارش گلانستان، علی لاریجانی امروز در جلسه شورای اداری استان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای کارمند و ترور گیلان برگزار شد، اظهار کرد: سیمای مسائل مطرح‌شده از سوی نمایندگان گیلان بیانگر دغدغه‌های مردم است.

وی بابیان اینکه نمایندگان باید با همین دردمندی مطالبات مدم را پیگیری کنند، افزود: باید مثل استاندار شهید گیلان که فردی جان‌باخته انقلاب بود، قلب خدمتگزاران نظام برای مردم بتپد و درگرو و اخلاص خدا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استان گیلان چندین نعمت برخوردار است گفت: آیت‌الله قربانی استوانه علمی جهان اسلام و ایران است.

لاریجانی همچنینی به تلاش‌های نمایندگان مردم در مجلس اشاره کرد و گفت: استان گیلان استعدادی دارد که باید شکوفا شود و دورنمای استان بسیار امیدبخش است، گرچه مخاطرات در مسیر پیشبرد نظام زیاد است اما باید آن‌ها را مرتفع کرد.

وی با اشاره به اینکه سال‌هاست دشمنان انقلاب مسئله تروریسم را در جهان مطرح کرده‌اند گفت: این فشارها تنها برای بازداری ایران از مسیر سرعت وی برای تعالی جهان است.

لاریجانی بابیان اینکه دشمنان از مخاطره ایجادشده خودشان درخطر هستند، گفت: ایران در مسائل راهبردی از دقت نظری برخوردار است که می‌تواند شرایط روز را به نفع خود تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دوز مخاطرات در کشور بالا است، افزود: شرایط ایران در سطح بین‌المللی کاملاً امیدوارکننده است.

وی با اشاره به تحریم‌های مجلس سنای آمریکا علیه ایران گفت: شاید تصورشان این است که با وضع تحریم‌های بتوانند سنگ‌اندازی کنند اما این‌گونه نیست که تنها برای کشور هزینه بتراشند و خود هزینه نکنند.

لاریجانی بابیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در ایران است که باید از منابع ملی در مواجهه با مخاطرات نگاه عاقلانه‌ای داشته باشیم اظهار کرد:  باید با تدابیر رهبر انقلاب از گردنه‌های مخاطره‌آمیز عبور کرد و به همین دلیل است معتقدیم باید با امیدواری حرکت کرد.

وی با اذعان به اینکه ما ضعف‌هایی در مسائل درونی در سطح کلان کشور داریم تصریح کرد: باید بودجه کشور به‌صورت کامل که ۹۶ درصد است تأمین شود اما در حال حاضر ۵۰ درصد آن را از طریق فروش اوراق مشارکت پوشش داده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بودجه متورم بوده که این محل اشکال است گفت: درعین‌حال روش مجلس در بودجه‌بندی نادرست است و باید بودجه واقعی تعریف شود و ظرفیت ایران برای اصلاح‌پذیری هم زیاد است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات در کشور ازجمله مسئله آب قابل‌حل است افزود: وقتی آب به فراوانی در گیلان وجود دارد باید مدیریت شود و با ایجاد سدها به مسئله بحران آب کمک کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گیلان خوب و از اشل اقتصادی مناسبی در استان موجود است بیان کرد: نمایندگان، بخش خصوصی را به گیلان بیاورند و ما تعامل لازم را با دولت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایران باید سرمایه‌گذاری در نفت شمال را آغاز کند افزود: زمانی ما این مشکل را داشتیم اما اکنون حل‌شده و ما باید در استان این را دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در فرودگاه منطقه آزاد باید محدوده منطقه آزاد عوض شود که این تصمیم‌گیری دولت باید با لایحه دولت صورت بگیرد تا مجلس نیز مطالبات در این حوزه را تصویب کند.

وی با اشاره به اینکه اگر سد شفا رود در فاینانس است باید پیگیری و مشکل آن حل شود گفت: راه‌آهن رشت که راه‌آهن شمال جنوب است باید تذکرات داده شود تا مشکلش در کشور حل شود.

لاریجانی به مشکلات پسماند در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: تولید برق از زباله و تبدیل‌شدن به کود تکنولوژی آن در کشور موجود است و برخی از استان‌ها نیز این کارها را آغاز کرده‌اند و سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی در این رابطه وجود دارد و اگر وامی نیز نیاز باشد مجلس کمک می کند تا این مشکل استان نیز حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت جغرافیایی گیلان گفت: معضل زباله یک عارضه برای استان‌های شمالی است چون سطح آب‌های این استان‌ها بالا است و معضل آفرین است.

وی با تأکید بر توجه به مسئله کشاورزی در کشور به‌خصوص در استان‌های شمالی و گیلان اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که اقتصاد کشاورزی ما دچار عیب بوده که باید رفع نیز شود، ارزش‌افزوده‌ است که باید در حد ارزش منطقه‌ای باشد.

لاریجانی بابیان اینکه در مورد چای هم تلاش شده تا از فرصت فراوری و بسته‌بندی نیز استفاده شود افزود: گرچه تولید چای در کشور پاسخگوی نیاز ما نیست اما می‌توانیم موجب افزایش تولید شویم.

وی به مشکلات تالاب انزلی اشاره کرد و افزود: تالاب انزلی از دغدغه‌های مردم استان گیلان است و برای حل این مشکل افرادی را باید مسئول کنیم تا گزارش دهند چه قسمت از آن در مجلس، چه قسمت آن در بانک و چه قسمت از آن در صندوق توسعه قابل‌حل خواهد بود./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار