کد خبر : 96387
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402- 07: 20

باران به گیلان باز می گردد

باران به گیلان باز می گردد

کارشناس هواشناسی گیلان بابیان اینکه در روزهای پیش‌رو برای استان بارندگی پیش‌بینی شده است، گفت: الگوهای هواشناسی نشانگر ورود سامانه ناپایدار و خنک به این استان است.

به گزارش گیلانستان، آرش نبی‌زاده روز پنحشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی از عصر و شب امروز به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار و نسبتا خنک، شرایط برای افزایش ابر و کاهش دما به طور متوسط چهار تا هشت درجه سلسیوس تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف گیلان فراهم می‌شود.

 

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان برای فعالیت سامانه ناپایدار اضافه کرد: با فعالیت سامانه ناپایدار، بارندگی گاهی رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد (موقتی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ در نقاط مختلف استان پیش‌بینی شده‌است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی خاطر نشان کرد: شالیکاران در صورت برداشت برنج تا عصر امروز “پنجشنبه” نسبت به جمع‌آوری محصول اقدام کنند.

 

نبی زادهاز گردشگران خواست از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود ضمن اینکه در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی احتیاط لازم صورت گیرد.

 

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته صومعه‌سرا با ۳۸ درجه گرمترین و دیلمان با ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین مناطق استان بوده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۳۰ درجه و رطوبت ۶۶ درصد است که دمای این شهر در گرمترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سلسیوس می‌رسد.

 

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: فعالیت‌های دریانوردی تا بعدازظهر امروز با بیشینه ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر مناسب و از فردا جمعه با بیشینه ارتفاع یک متر نامناسب است.

 

گیلان از سه‌شنبه گذشته روزهای به شدت گرم و شرجی را تا به امروز پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار