کد خبر : 103144
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402- 43: 11

جزئیات تکذیب تغییر حوزه انتخابیه برخی کاندیدها در گیلان

جزئیات تکذیب تغییر حوزه انتخابیه برخی کاندیدها در گیلان

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با تکذیب حضور یا تغییر حوزه انتخابیه برخی نامزدها گفت: تاکنون در سامانه ستاد انتخابات فقط ۲ تقاضا ثبت شده و نتیجه بررسی و اعلام نظر هیات نظارت پس از بررسی مجدد بند ۶ ماده ۳۱ درباره‌ عدم سوءشهرت در حوزه انتخابیه مقصد اعلام می‌گردد.

به گزارش گیلانستان، جواد شفیعی‌ثابت سخنگوی ستاد انتخابات گیلان امشب در گفت‌وگو خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه با توجه به شایعات و خبرسازی‌های کذب برخی رسانه ضمن تکذیب حضور یا تغییر حوزه انتخابیه برخی نامزدها اظهار کرد: تاکنون در سامانه ستاد انتخابات فقط ۲ تقاضا ثبت شده و نتیجه بررسی و اعلام نظر هیات نظارت پس از بررسی مجدد بند ۶ ماده ۳۱ درباره‌عدم سوشهرت در حوزه انتخابیه مقصد اعلام می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه حداقل ۳۰ نفر برای هر کرسی مجلس در استان گیلان در حال رقابت هستند، افزود: در این دوره شاهد رقابتی‌ترین انتخابات مجلس ادوار به لحاظ میزان تعدد نامزدها برای هر کرسی هستیم.

 

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات گیلان، پس از تائید صلاحیت مرحله اول هیئت نظارت تا دوم بهمن، چهار نفر از تائید صلاحیت شدگان شامل سه نفر از حوزه انتخابیه رشت و خمام و یک‌ نفر از رودسر و املش انصراف خود را رسما به فرمانداری‌ها اعلام کرد.

 

شفیعی‌ثابت با بیان اینکه با تائید ۳۹ نفر از سوی شورای نگهبان و ابلاغ در تاریخ اول بهمن، مجموع رقابت کنندگان فعلی با احتساب چهار نفر انصرافی به تعداد ۳۹۳ نفر رسیده است، تصریح کرد: در چند روز گذشته یک‌نفر درخواست انتقال حوزه انتخابیه از رودسر و املش به تهران داشته که هنوز مورد موافقت هیئت اجرایی مقصد قرار نگرفته است.

 

به گفته وی، تا ۲۰ بهمن ماه این فرصت قانونی همچنان برای شورای نگهبان برابر قانون وجود دارد که نسبت به تائید داوطلبین جدید، اقدام یا درخصوص‌عدم احراز صلاحیت برخی تائیدشدگان قبلی اظهارنظر کنئد و کسانی که اعتراض خود را ثبت کردند می‌توانند تا مهلت مقرر قانونی پیگیری‌های خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار