کد خبر : 98080
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402- 16: 18

استاد حوزه و دانشگاه:

بانوی مسلمان با نگاه جهان بینی توحیدی دستاویز غرب نمی شود

بانوی مسلمان با نگاه جهان بینی توحیدی دستاویز غرب نمی شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بانوان مسلمان با نگاه جهان بینی توحیدی دستاویز غرب نمی شوند، گفت: بانوی مسلمان با حجاب و تقوای خود در مسیر تحقق انقلاب مهدی فاطمه گام بر می دارد.

به گزارش گیلانستان، فائزه عظیم زاده اردبیلی ظهر چهارشنبه در نخستین نشست بانوان اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی که با حضور بانوان مداح و خادمان حسینی در بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که قرآن را بر تو تنیان قرار دادیم و این کتاب وسیله هدایت؛ رحمت و بشارت برای مسلمین است و در منشور زندگی انسان این کتاب آسمانی، کتاب هدایت، آزادگی، تنویر افکار است و درس زندگی متعالی به همگان می‌دهد.

 

وی افزود: همه سوالات ناگفته بشری در کتاب الهی قرآن ذکر شده است و اگر امروز در لابی صهیونیست‌ها برای تعالی قرآن توطئه می‌کنند تا مجد و عظمت را از قرآن بگیرند و قرآن سوزی و اهانت به قرآن می‌کنند، همه این موارد دلایل دارد زیرا قرآن کتاب آسمانی است که تحریف نشده و همه مسلمین جهان بر محور و مدار این کتاب آسمانی جمع شده‌اند.

 

این پژوهشگر حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر مسلمانان به دامن قرآن و اهل بیت تمسک جویند و رشته کلام محور اخوت را بگیرند، دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد زیرا قرآن کریم محور جاودانگی، اخوت و وفاق است و به همین دلیل دشمن در صدد توطئه می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه قرآن منشور زندگی است، اضافه کرد: دشمن گمان می‌برد با آتش زدن اوراق قرآن کریم می‌تواند مفاهیم این کتاب عظیم را از روح و افکار میلیون‌ها مسلمان جدا کند.

 

عظیم زاده اردبیلی تصریح کرد: نخستین درس قرآن برای بانوان این است که یک بانوی مسلمان باید الگوی یک زن حقیقی باشد یک زن مسلمان باید بانوی ترازی باشد که علاوه بر داشتن قوه اندیشه و فکر و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و مدنی در سنگر خانه به همسرداری و تربیت فرزند و نسل بصیر فعال باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان پیامبر عظیم الشان اسلام در خصوص زنان مسلمان گفت: لطافت زن و هوش و حافظه بانوان در کنار تدابیر زنانه در کانون خانه و خانواده می‌تواند منشأ رحمت، بالندگی و تربیت نسل بصیر باشد.

 

وی افزود: بانوان مسلمان در محور تحقق عفت و حیای قرآنی، کانون خانواده‌های خود گرم و معطوف به مهر مادری قرار می‌دهند و یقیناً یک مادر عفیف، پاکدامن، بصیر و آگاه، می‌تواند نسلی را تربیت می‌کند که در مقابل دشمنان دین پیامبر ایستادگی خواهد کرد.

 

عظیم زاده اردبیلی اضافه کرد: بانوان مسلمان با نگاه جهان بینی توحیدی دستاویز غرب نخواهند شد و با حجاب، عفاف و تقوای خود در مسیر تحقق انقلاب مهدی فاطمه (عج) حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار