کد خبر : 79553
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401- 11: 12

ناظر گمرکات گیلان خبر داد

برنامه ریزی برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه

برنامه ریزی برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه وجود سه مرز در شهرستان آستارا اعتباری برای استان گیلان بوده و بسیار مهم است گفت: برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از مسیرهای ایران در حال برنامه‌ریزی هستیم.

صادق برزگر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان وزیر راه مبنی بر توافق با طرف روسی و حمل ۱۰ میلیون تن بار که بتواند از مبادی ورودی شمال کشور ترانزیت بشود برای مرزهای خروجی ما در بندرعباس و اجرای پروژه مهم شمال – جنوب اظهار کرد: ان شاءلله که بتوانیم این قرارداد را راه اندازی و عملیاتی کنیم و حجم متنابهی از این کالاها از طریق شهرستان مرزی بندر آستارا و مرزهای ریلی و زمینی آستارا در استان گیلان انجام خواهد شد.

وی افزود: با همه سازمان های ذی مدخل همچون راه، سازمان بنادر و کشتیرانی و همچنین راه آهن در حال برنامه ریزی و همکاری برای اجرای هرچه بهتر و عملیاتی شدن این طرح و قرارداد بزرگ هستیم.

ناظر گمرکات گیلان تصریح کرد: جهت تسهیل سازی فعالیت های تجار که افسران اقتصادی ما هستند، ان شاءالله برنامه هایی در دست اجرا داریم تا در راه اندازی و انتقال این حجم متنابهی از ترانزیت کالا موفق تر عمل کنیم.

وی اهمیت کریدور شمال – جنوب را یادآور شد و گفت: ما در در استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا سه مرز فعال زمینی، ریلی و دریایی داریم که برای استان گیلان یک اعتبار اقتصادی خوب بوده و بسیار مهم هستند.

برزگر با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه گمرک مرزی آستارا در بحث مهم کریدور حمل و نقل شمال – جنوب اظهار کرد: گمرک آستارا از مهمترین و قدیمی ترین گمرکات کشور و استان گیلان در شمال ایران است و در انتقال و ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای یاد شده که به توافق دو کشور روسیه و ایران رسیده است نقش اساسی خواهد داشت.

برنامه ریزی برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه/ مرزهای آستارا؛ اعتبار گیلان

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار