کد خبر : 60838
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399- 15: 11

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

بزرگداشت حماسه “۹ دی” در گیلان با سخنرانی «آیت‌الله خاتمی»

بزرگداشت حماسه “۹ دی” در گیلان با سخنرانی «آیت‌الله خاتمی»

حجت الاسلام اشجری از پخش زنده مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی از سیمای مرکز گیلان خبرداد و گفت: این مراسم با سخنرانی «آیت‌الله خاتمی» برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام «مجتبی اشجری» امروز(شنبه، ۶ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به حماسه ۹ دی که با عنوان «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» نامگذاری شده است، گفت: این دهه از یوم‌الله ۹ دی که به نام “روز بصیرت و میثاق امت با ولایت” مزین شده است، آغاز شده و تا ۱۹ دی (سالروز قیام خونین مردم ولایتمدار قم) ادامه دارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال دهه بصیرت و میثاق با ولایت با اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مقارن شده است افزود: حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، اربعین شهید دانشمند هسته‌ای فخری‌زاده و آغاز مبارزه با فتنه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان ملعون از دیگر مناسبت‌های این دهه است.

وی با اشاره به دهه فاطمیه اول که مقارن با این ایام است بیان کرد: این دهه با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی»نامگذاری شده است.

اشجری با تشریح ویژه‌برنامه‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» در گیلان از برگزاری نشست استانی بزرگداشت این دهه با حضور مدیران نهادهای فرهنگی استان جهت هماهنگی برنامه‌ها خبر داد و اعلام کرد: از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه به‌منظور تبیین مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» با برگزاری ویژه‌برنامه، سخنرانی، روایت‌خوانی و خاطره‌گویی بهره گرفته می‌شود.

وی گفت: تبیین ایام‌الله هشتم و نهم دی و همچنین شخصیت سردار دلها«حاج قاسم سلیمانی» و شهید دانشمند هسته‌ای «فخری‌زاده » در رسانه‌ ملی، رسانه‌های آنلاین و مکتوب، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه شاد از اولویت‌های بزرگداشت این دهه است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی مجازی به‌منظور تبیین مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» اذعان کرد: تولید کلیپ، نماهنگ، پوستر، عکس‌نوشته، موشن‌گرافیک، پادپخش و کتاب صوتی با محوریت مناسبت‌های این ایام از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

به گفته وی فراخوان نویسندگان و پژوهشگران برای نگارش مقاله و یادداشت با موضوع مناسبت‌های «دهه بصیرت و میثاق با ولایت»، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری مجازی همچون کتابخوانی، نقاشی، عکس، پوستر، کاریکاتور و همچنین برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مجازی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی با سخنرانی «آیت‌الله سیداحمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران اعلام کرد: این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت محدود  ساعت۲۱:۳۰ دوشنبه(۸ دی) هم‌زمان با شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در یکی از مساجد شهر رشت برگزار می‌شود.

اشجری خاطرنشان کرد: این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی باران پخش می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار