کد خبر : 38831
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398- 53: 16

فقدان پیست مناسب و حامی بزرگ‌ترین دغدغه قایقرانان اسلالوم کشور

فقدان پیست مناسب و حامی بزرگ‌ترین دغدغه قایقرانان اسلالوم کشور

فقدان پیست مصنوعی و استاندارد قایقرانی اسلالوم و مشکلات مالی از مهم‌ترین مشکلات قایقرانان کشورمان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک در تایلند به شمار می‌رود.

به گزارش گیلانستان اردوی آماده‌سازی تیم ملی قایقرانی اسلالوم برای آماده‌سازی مسابقات کسب سهمیه المپیک در بانکوک تایلند در رودخانه سفیدرود و در شهرستان رودبار در حال برگزاری است.

چهار نفر از هشت نفر حاضر در این اردو برای شهرستان رودبار هستند

مربی تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان (اسلالوم)  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به برگزاری سومین اردوی تمرینی تیم قایقرانی آب‌های خروشان در شهرستان رودبار اظهار کرد: این اردو متشکل از هشت بازیکن تیم ملی به‌منظور آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ برگزار شده است.

اسفندیار شیرمحمدی با بیان اینکه این تیم هشت نفره چکیده‌ای از بهترین‌های قایقرانی اسلالوم هستند، گفت: از بین این هشت نفر، چهار نفر از افرادی که در این اردوها عملکرد بهتری از خود نشان دهند به مسابقات آسیایی که در سال ۹۹ در تایلند اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از هشت نفر حاضر در این اردو برای شهرستان رودبار هستند، افزود: سطح آمادگی همه اعضای تیم خوب است و قایقرانان رودبار هم استحقاق و شانس حضور در مسابقات آسیایی را دارند، هرچند که همه‌چیز به تلاش و درایت آن‌ها بستگی دارد.

مربی تیم ملی اسلالوم با بیان اینکه نداشتن پیست مناسب بزرگ‌ترین دغدغه این تیم است، گفت: در تمام کشورها برای تمرین قایقرانی به‌ویژه اسلالوم از پیست مصنوعی استفاده می‌کنند چراکه پیست طبیعی ازلحاظ فنی، استاندارد نبوده و ریسک‌پذیری جانی در آن بسیار بالا است.

شیرمحمدی با بیان اینکه مردان اسلالوم نیاز مبرم به پیست مصنوعی دارند، افزود: بارها مطالبه به‌حق اسلالوم کارها را به‌صورت مکاتبه و شفاهی به اطلاع مسؤولین رساندیم ولی تاکنون نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه اسلالوم کاران ایرانی شایستگی کسب سهمیه المپیک را دارند، گفت: چشم‌های مردان اسلالوم ایران به حمایت‌های همه‌جانبه مسؤولین دوخته‌شده و پشتوانه حمایتی از این دلاورمردان عرصه قایقرانی قطعاً نتیجه‌بخش است.

مربی تیم ملی اسلالوم با اشاره به میزبانی بسیار ارزشمند شهرستان رودبار در برگزاری این اردو بیان کرد: مردم، مسؤولین و تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه اداره ورزش، فرمانداری و آموزش تفنگداران دریایی منجیل در برگزاری این اردو سنگ تمام گذاشتند که جا دارد از همه حامیان این اردوی تدارکاتی تشکر کنم.

رودبار استحقاق داشتن پیست مناسب قایقرانی را دارد

سرپرست اردوی تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان (اسلالوم) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: ظرفیت ارزشمند سفیدرود همیشه جاری استعداد بالقوه‌ای را برای برگزاری مسابقات و اردوهای قایقرانی در شهرستان رودبار فراهم کرده است که می‌طلبد بسترسازی در این راستا از سوی مسئولین شهرستان و استان صورت گیرد.

جمشید حیدری با بیان اینکه شهرستان رودبار می‌تواند میزبان خوبی برای برگزاری مسابقات قایقرانی باشد گفت: پیست طراحی‌شده در بستر سفیدرود برای برگزاری سومین اردوی تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان (اسلالوم) با بضاعت اندک هیئت قایقرانی و اداره ورزش شهرستان طراحی‌شده و استانداردهای لازم را ندارد.

رئیس هیئت قایقرانی شهرستان رودبار با بیان اینکه رودبار استحقاق داشتن پیست مناسب قایقرانی را دارد، افزود: از بین هشت ملی‌پوش ما در این اردو چهار نفر از شهرستان رودبار هستند و این نشان‌دهنده ظرفیت، پتانسیل و توانایی این شهرستان در رشته قایقرانی است.

حیدری با اشاره به‌افتخارآفرینی‌های قایقرانان شهرستان رودبار در آوردگاه‌های مختلف گفت: رودبار مهد قهرمانان ورزشی است ولی تاکنون آن‌گونه بایدوشاید به آن توجه نشده است.

وی خواستار احداث پیست آبرومند برای قایقرانی در رودبار شد و افزود: شهرستان برای ارتقا در این رشته ورزشی و افتخارآفرینی بیشتر نیاز مبرم به پیست قایقرانی دارد.

تمرین در رودخانه خطرناک است

ملی‌پوش قایقرانی اسلالوم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: نبود پیست مصنوعی در کشور سبب شده تا رودخانه‌ها را برای تمرین قایقرانی انتخاب کنیم که این کار ممکن است خطرات جانی برای بچه‌ها داشته باشد.

امیر رضا نژاد برگزاری اردوهای برون‌مرزی را یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت و کسب سهمیه المپیک برشمرد و افزود: برای کسب سهمیه المپیک و درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا نیازمند مکانی مناسب برای تمرین هستیم و به دلیل نبود پیست مصنوعی در کشور، می‌بایست به اردوهای برون‌مرزی اعزام شویم و در پیست‌های مصنوعی دیگر کشورها تمرین کنیم.

وی بازی‌های آسیایی تایلند را بسیار حیاتی و مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود اسپانسر مالی خوب می‌تواند انگیزه ملی‌پوشان را برای درخشش دربازی‌های آسیایی و کسب سهمیه دوچندان کند.

مشکلات مالی دغدغه اصلی اسلالوم کاران است

یکی دیگر از ملی‌پوشان اسلالوم با بیان اینکه مشکلات مالی دغدغه اصلی اسلالوم کاران است، اظهار کرد: ملی‌پوشان اسلالوم برای کسب سهمیه المپیک و درخشش در آوردگاه‌های بین‌المللی و آسیایی نباید دغدغه مالی داشته باشند.

مرصاد واحدی با تقدیر از برگزارکنندگان اردوی قایقرانی اسلالوم در رودبار افزود: شرایط برای تمرین در پیست رودخانه سفیدرود بسیار عالی بود و این شهرستان استعداد و ظرفیت داشتن پیست مصنوعی را دارد.

اسلالوم رشته پرهزینه است

عضو تیم ملی اسلالوم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: ملی‌پوشان انگیزه بالایی برای کسب سهمیه و درخشش در مسابقات آسیایی دارند که این روحیه و انگیزه ستودنی و امیدوارکننده است.

آریا جعفری با بیان اینکه اسلالوم رشته پرهزینه است، افزود: این رشته ورزشی نیاز به منابع مالی دارد و اکثر کشورهای با پشتوانه مالی مناسب در این رشته حرفی برای گفتن دارند.

ظرفیت خوب رودخانه سفیدرود برای برگزاری اردوهای تدارکاتی

یکی دیگر از ملی‌پوشان اسلالوم نیز با بیان اینکه با دست‌های خالی نمی‌توان کاری از پیش برد، اظهار کرد: تا بازی‌های آسیایی فرصت چندانی نمانده است و از مسؤولین ورزش کشور انتظار داریم به فکر چاره‌ای برای حمایت مالی تیم اسلالوم باشند.

محمدرضا مهدوی نیا با ابراز رضایت از اردوی چندروزه در رودبار افزود: رودخانه سفیدرود ظرفیت خوبی در برگزاری اردوهای تدارکاتی دارد و با کمی هزینه بیشتر می‌توان پیست مناسبی برای این رودخانه تعریف کرد.

رودخانه سفیدرود چیزی کمتر از پیست‌های خارجی ندارد

دیگر از ملی‌پوشان اسلالوم با بیان اینکه شرایط پیست رودخانه سفیدرود چیزی کمتر از پیست‌های خارجی ندارد، اظهار کرد: شرایط و زمینه برای برگزاری اردوهای مهم در رودبار فراهم است و امیدواریم در آینده نزدیک رودخانه سفیدرود به‌عنوان یکی از سایت‌های هدف برای قایقرانی قرار گیرد.

مصطفی بیانی با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت لوازم ورزشی افزود: تهیه لوازم ورزش قایقرانی برای ملی‌پوشان بسیار سخت است و انتظار داریم در راستای تأمین مالی تیم چاره‌ای اندیشه شود.

کسب سهمیه المپیک دور از دسترس نیست

یکی دیگر از ملی‌پوشان اسلالوم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار کرد: انگیزه و تلاش بچه‌ها در اردو امیدبخش است و کسب سهمیه المپیک دور از دسترس نیست.

احسان آقایی مشکلات مالی را از دغدغه‌های اصلی ملی‌پوشان اسلالوم برشمرد و افزود: مسؤولین به اسلالوم همانند رشته‌های ورزشی دیگر بنگرند و از این رشته مدال آفرین حمایت کنند.

تبلور استعدادهای درخشان در اسلالوم در صورت حمایت

ملی‌پوش قایقرانی اسلالوم با بیان اینکه این رشته ورزشی علاقه‌مندان زیادی دارد، اظهار کرد: اگر حمایت ویژه‌تری از این رشته ورزشی شود یقیناً استعدادهای درخشانی از اسلالوم تبلور می‌کند.

امیرمهدی نظری با اشاره به‌ دشواری‌های اردوهای تدارکاتی افزود: یک ورزشکار برای درخشش در مسابقات و راه‌یابی به المپیک باید راه‌های دشواری را بپیماید و لذا می‌طلبد برای انگیزه و تلاش بیشتر ملی‌پوشان، از آن‌ها حمایت ویژه صورت گیرد.

رودبار شرایط داشتن پیست مصنوعی دارد

دیگر از ملی‌پوشان اسلالوم نیز با اشاره به مشکلات مالی ورزشکاران اظهار کرد: حمایت مالی از ملی‌پوشان اسلالوم بدون شک نتیجه‌بخش خواهد بود و اگر بنا داریم در مسابقات آسیایی موفق ظاهر شویم باید از این تیم جوان و باانگیزه حمایت صورت گیرد.

ابوالفضل حسین زاده با بیان اینکه رودبار شرایط داشتن پیست مصنوعی دارد افزود: شهرستان رودبار هم ازلحاظ انسانی و هم فضای محیطی با دارا بودن رودخانه سفیدرود، در زمینه برخورداری از پیست مناسب قایقرانی توانمند است.

به گزارش فارس، سومین اردوی تیم ملی قایقرانی آب‌های خروشان (اسلالوم) از تاریخ هشتم تیرماه در رودخانه سفیدرود رودبار آغاز شده و تا ۲۰ تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار