کد خبر : 41428
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهریور 1398- 58: 17

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان:

رویکرد مساجد در محرم امسال فعالیت بیشتر جوانان برای توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است

رویکرد مساجد در محرم امسال فعالیت بیشتر جوانان برای توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد گفت: رویکرد مساجد در ایام محرم امسال حضور و فعالیت بیشتر جوانان برای توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و بینش بصیرت‌محور در حوزه معارف حسینی با نگاه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ضرورت تبیین فلسفه عاشورا گفت: انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به نسل جوان امروزی باید محور سوگواری‌ها و عزادارای‌های حسینی باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه محرم ماهی است که همه اقشار جامعه را با همه تفکرات و اختلاف سلیقه‌ها زیر پرچم حسینی دور هم جمع می‌کند افزود: محرم ماه اتحاد، وحدت، همدلی و انسجام همه ادیان در مقابل ظلم و ظالم است.

 

وی با تصریح اینکه آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه و یک حماسه نیست بیان کرد: رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است.

 

حجتالاسلام رضوانی‌نژاد نام محرم را همواره با رشادت‌های انسان‌های بزرگ دانست و اذعان کرد: انسان‌هایی که در آن برهه حساس از وفاداری و جان‌نثاری دریغ نکردند و با خداترسی، هماهنگی و وفاداری، خالق حماسه‌ای بزرگ شدند. بزرگانی چون حضرت ابوالفضل(ع) که با شجاعت و جانبازی لقب سقای دشت کربلا را از آن خود کرد.

 

وی با تشریح برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در ایام محرم افزود: مراسم عزاداری خامس آل عبا در تمام مساجد شهری و اکثر مساجد روستایی بالغ بر ۲هزار و ۸۰۰ مسجد برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه شهر رشت با بیش از ۱۳۰ مسجد پذیرای عزاداران حسینی است اعلام کرد: برگزاری جلسات هماهنگی عوامل مسجد جهت هرچه بهتر برگزارکردن برنامه‌های ماه محرم، نظافت، عطرافشانی و آماده‌سازی مساجد جهت استقبال از عزاداران حسینی، برگزاری برنامه‌های آیینی مانند علم‌بندان و طشت‌گذاری، قبیله بنی اسد در مساجد منتخب، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و کتابخوانی با موضوع محرم از جمله این برنامه‌هاست.

 

به گفته وی، تدارک ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به‌همراه تکریم از خانواده شهدا در برنامه‌های مساجد، برپایی مهدیاران حسینی با کارگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی جهت کودکان و فرزندان عزاداران حسینی در مساجد منتخب، برگزاری سلسله جلسات روایت شب‌های محرم در مساجد، فراخوان مسابقه عکس محرم، چاپ بروشور و احادیث مرتبط با ماه محرم، پرده‌خوانی شهادت امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های عزاداری در ماه محرم است.

 

حجتالاسلام رضوانی نژاد ادامه داد: رویکرد مساجد در ایام محرم امسال حضور و فعالیت بیشتر جوانان برای توسعه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و بینش بصیرت‌محور در حوزه معارف حسینی با نگاه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به برگزاری محافل و حلقات معرفت با موضوع و محوریت فرهنگ عاشورا و انتظار با حضور مردم، علما و مبلغان دینی بیان کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره‌های دینی، اعتقادی، خانوادگی، مذهبی و…از جمله فعالیت‌های مسجد در این ایام است.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد برگزاری برنامه‌های قرآنی در ایام دهه اول و قرائت قرآن، طرح تلاوت نور و تصحیح نماز را از دیگر برنامه‌های فرهنگی مساجد گیلان عنوان کرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار