کد خبر : 75559
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400- 13: 14

سرپرست فرمانداری آستارا:

به آستارا بی مهری شده است/ تکمیل بارانداز ریلی آستارا در سال ۱۴۰۱

به آستارا بی مهری شده است/ تکمیل بارانداز ریلی آستارا در سال ۱۴۰۱

سرپرست فرمانداری بندر مرزی آستارا، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، یکصد برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، عنایت رضایی‌پور،در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های بندر مرزی آستارا به تشریح جزئیات برنامه های تدوین شده این شهرستان در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: نواختن زنگ مدرسه، به صدا در آمدن بوق کشتی ها، نورافشانی، رژه خودروی نظامی و سایر برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی از برنامه‌های تدوین شده دستگاه‌های شهرستان است.

وی با بیان اینکه در این ایام یکصد برنامه متنوع در حوزه های مختلف شهرستان برگزار می شود، ادامه داد: برای این میزان برنامه و پروژه های افتتاح شده در این ایام ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: رسانه های شهرستان نقش بسیار مهمی را در تبیین اقتصاد مقاومتی دارند، رسانه‌های انقلابی باید امیدآفرینی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رضایی پور، با اشاره به اینکه آستارا در همه حوزه‌ها می‌تواند به استان کمک کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه به این شهرستان بی مهری شده است.

وی اضافه کرد: احداث جاده باکو – آستارا – رشت کار بسیار بزرگی است که اگر محقق شود چهره شهرستان به شکل کامل تغییر می یابد.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تکمیل پروژه بارانداز ریلی بین المللی آستارا از دیگر مباحثی بود که در نشست سران دو کشور بر آن تاکید شده است، تصریح کرد: در نشست های وزرای دو کشور مقرر شد تا این بارانداز تا یکسال آینده تکمیل و تحویل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به استان گیلان و حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر ورزش و جوانان در شهرستان آستارا اشاره کرد و توضیح داد: درمانگاه و یا بیمار بستر شهر لوندویل با پیشرفت ۹۸ درصد توسط بنیاد علوی تجهیز می شود و خوشبختانه مشکل اعتباری ندارد.

وی از هزینه بالای تکمیل پروژه های آب و فاضلاب آستارا سخن گفت و افزود: برای تامین آب شرب، فاضلاب، سالن آمفی تئاتر ارشاد و سایر نیازهای شهرستان نامه های جداگانه تنظیم و به وزارتخانه‌های مرتبط ارسال شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که طرح جامع توسعه و پیشرفت آستارا با کمک کارشناسان و دانشگاهیان در حال تدوین است، توضیح داد: در حوزه توریسم درمانی در این شهرستان اقداماتی شده است و در حال حاضر پیگیر احداث یک ساختمان سه طبقه با زیربنای ۲۱۰۰ مترمربع هستیم تا بتوانیم خدمات فوق تخصصی را در این ساختمان به بیماران ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: آستارا در حوزه بندری هم می‌تواند استان‌های شمال غرب و غرب کشور را هندل کند و باید در این راستا زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار