کد خبر : 80337
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401- 46: 21

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

تاسیس موزه شیلات گیلان در بندرانزلی

تاسیس موزه شیلات گیلان در بندرانزلی

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از تاسیس موزه شیلات گیلان در شهر بندرانزلی خبر داد و گفت: با هدف حفظ و حراست از این میراث گرانبها و با بررسی های انجام شده، مقرر شد اداره کل میراث گیلان فهرست برداری و ثبت این اقلام را براساس قوانین و ضوابط اموال فرهنگی و تاریخی بر عهده بگیرد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اشاره به سرمایه‌گذاری قطعه ۸۲ طرح مارینا در بندرانزلی، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده مقرر شد این طرح در ساحل شهر بندرانزلی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومانی و پیش‌بینی اشتغالزایی برای حدود ۱۵۰ نفر به زودی در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن تشریح جزییات پروژه مارینا در بندرانزلی افزود: بندرانزلی با توجه به امکانات و زیرساخت های شهری، طبیعت زیبا و آثار ملی ثبت شده و محبوبیت بین گردشگران، مکان بسیار مناسبی برای دهکده دریایی یا مارینا محسوب می شود.

وی بیان کرد: فراخوان های لازم برای اجرای این طرح انجام شده و با تعیین سرمایه گذار به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

جهانی همچنین از تاسیس موزه شیلات گیلان در شهر بندرانزلی خبر داد و با اشاره به قدمت صد ساله وسایل آموزشی و تحقیقاتی شیلات استان، عنوان کرد: با هدف حفظ و حراست از این میراث گرانبها و با بررسی های انجام شده، مقرر شد اداره کل میراث گیلان فهرست برداری و ثبت این اقلام را براساس قوانین و ضوابط اموال فرهنگی و تاریخی بر عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه بناهای تاریخی شیلات گیلان با توجه قدمت ۱۵۰ ساله آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: طی بازدیدی که به همراه مدیرکل شیلات گیلان، رئیس مرکز تحقیقات و مدیر شرکت ماهیان خاویاری از این بنای تاریخی داشتیم، قرار است به زودی در محوطه این مکان، موزه تاریخی شیلات ایران تاسیس شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: قرار است پروپوزال این طرح توسط دستگاه های مرتبط در این زمینه نوشته شده و مراحل اخذ مجوز آن به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ارسال شود.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار