کد خبر : 74353
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400- 04: 8

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس:

تالش صاحب اسکله دریایی می شود

تالش صاحب اسکله دریایی می شود

.

به گزارش گیلانستان، نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی از احداث اسکله چندمنظوره دربخش ساحل جوکندان تالش خبر داد.

گیلان در حاشیه دریای خزر دارای ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است و این درحالیست که شهرستان تالش در میان ۹ شهرستان ساحلی استان با ۹۳ کیلومتر دارای طولانی‌ترین سواحل در استان و علیرغم فعالیتهای شیلاتی و گردشگری تاکنون از بندر و اسکله تجاری و گردشگری محروم مانده است. این موضوع در سالهای اخیر یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و مسؤولان شهرستان تالش بوده است.

در همین رابطه «حسن محمد یاری»  خبر داد: ایجاد زیرساخت های توسعه ای به ویژه اسکله چندمنظوره بخش ساحل جوکندان و رایزنی های لازم برای احداث اسکله با بخش خصوصی انجام شده و بزودی با اخذ مجوزها در جلسه آمایش سرزمینی گیلان نهایی می شود.

این نماینده مجلس در ابتدای سال جاری از اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست و سازمان جنگل‌ها خبر داده و گفته بود: بستر لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم است.

وی با بیان اینکه محل مورد نظر برای ساخت بندر تالش در حوالی جاده تالش به آستارا قرار دارد تأکید کرد: راه‌اندازی تجارت دریایی، رونق شیلات و احداث کارخانه کشتی سازی از خواسته‌های بحق مردم این شهرستان است و درصورت تحقق، نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

گفتنی است پیشتر نماینده مجری و سرمایه گذار پروژه بندر تالش از سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در بندر تالش خبر داده بود. به گفته او قرار است بندر تجاری اختصاصی تالش با ۲ فاز، ظرف ۱۸ ماه احداث و راه‌اندازی شود و طبق طرح توجیهی و مطالعه شده آن، حدود هشت کشتی برای تخلیه و بارگیری روزانه پنج تن چوب و صادرات آن به روسیه در بندر پهلو بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عیسی مرادبخش جانباز۵۵٪ دوشنبه , ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

سلام درودخدابردکترحسن محمدیاری که واقعا برای تالش بزرگ قدم برداشته حق چندوچندبن ساله رابرای تالش احیا میکنندواقعا درودهردو برادرهم حاج بهمن محمدیاری که ۱۲سال نماینده بودندمردم تالش ازشون خیلی راضی هستندوهم برادرشون دکترحسن محمدیاری انسانهای مردم داری هستندعلاوه خدمت به تالش خیلی مردمدارووانقلابی هستندخدا حفظشون کنه شکری قبل ازدکترحسن ۸سال نماینده تالش بودتالش را به خرابه تبدیل کردفقط برای چندنفرمنافق مصلح کارشخصی انجام دادند خداازش نگذره بحق پنج تن آل ابا

عیسی مرادبخش جانباز۵۵٪ دوشنبه , ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

سلام درودخدابردکترحسن محمدیاری که واقعا برای تالش قدم بزرگ برداشته حق چندوچندبن ساله رابرای تالش احیا میکنندواقعا درودبردو برادران هم حاج بهمن محمدیاری که ۱۲سال نماینده بودندمردم تالش ازشون خیلی راضی هستندوهم برادرشون دکترحسن محمدیاری انسانهای مردم داری هستندعلاوه خدمت به تالش خیلی مردمدارووانقلابی هستند خدا حفظشون کنه شکری قبل ازدکترحسن محمدیاری ۸سال نماینده تالش بودتالش را به خرابه تبدیل کردفقط برای چندنفرمنافق مصلح کار شخصی انجام دادند خداازش نگذره بحق پنج تن آل ابااین نفرین کل مردم تالش هست نه تنهابنده حقیر

رفتن به نوار ابزار