کد خبر : 81976
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401- 42: 18

تعداد خانه‌های هلال گیلان به ۴۷۰ مورد رسید

تعداد خانه‌های هلال گیلان به ۴۷۰ مورد رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: با افتتاح خانه هلال در حوزه علمیه امیرالمومنین رشت تعداد خانه‌های هلال در این استان به ۴۷۰ مورد رسیده‌است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، سیاوش غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ارائه آموزش هابه طلاب امروز خانه هلال در حوزه علمیه رشت افتتاح شد.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی افزود: با توجه به میزان قابل توجه حوادث، احداث خانه‌های هلال در مناطق مختلف ضروری است تا در زمان بحران با بهره‌مندی از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ها کاهش یابد.

 

غلامی با بیان اینکه امسال برای دومین سال پیاپی خانه های هلال در گیلان رتبه اول را به لحاظ کمی و کیفی به خود اختصاص داده‌اند، خاطر نشان کرد: این مهم فرصتی شد تا خانه های هلال احمر را در جوامع شهری و محیط های مختلف گیلان احداث و آماده کنیم.

 

وی بیان داشت: در راستای آماده سازی خانه های هلال شهری در گیلان، آموزش‌های امدادی برای داوطلبان برگزار و سپس تیم بندی‌ها انجام می‌شود، بعد از آن خانه های هلال در استان، برخوردار از ظرفیت انبارکردن اقلام امدادی و مایحتاج ضروری، امکانات در حد معقول در اختیارشان قرار می گیرد تا نیروهای آموزش. دیده در این خانه‌ها، در حوادث تا رسیدن به نیروهای امدادی اقدامات لازم را انجام دهند

 

بارندگی‌های اخیر خسارتی در پی نداشت

 

غلامی در ادامه این گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارندگی های اخیر و هشدار سطح نارنجی هواشناسی از عصر جمعه گذشته تا امروز یکشنبه گفت: بارندگی ها در سطح استان مرتب توسط حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان رصد می شود و تا این لحظه حادثه ای گزارش نشده است.

 

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی تا عادی شدن وضعیت هوا آماده باش کامل هستند، افزود: در زمان حاضر کاهش ناپایداری هوا را در گیلان شاهد هستیم اما از عصر فردا دوشنبه هشدار زرد اعلام شده از اینرو  نیروهای هلال احمر گیلان آماده باش هستند.

 

از عصر فردا سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود که تا عصر سه‌شنبه فعالیت آن بر فراز استان ادامه می یابد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار