کد خبر : 49157
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398- 32: 16

تهدید به اخراج معلم مدرسه غیردولتی به دلیل مطالبه‌حقوق!

تهدید به اخراج معلم مدرسه غیردولتی به دلیل مطالبه‌حقوق!

برخی از معلمان مدارس غیردولتی که پیگیر حقوق اسفند خود طبق وعده وزیر بودند با کم‌لطفی مدیر مدرسه روبرو شده و عذر آن‌ها را خواسته است.

به گزارش گیلانستان این روزها که معلمان عزیز و فرهیخته، آموزش را برای دانش آموزان این مرزوبوم تعطیل نکرده و باوجدان همیشگی آموزش را در منازل تقدیم دانش آموزان خود می‌کنند، عده‌ای از فرهنگیان روزهای پایانی سال را با نگرانی سر می‌کنند.

معلمان مدارس غیردولتی را می‌گویم، آن‌ها که برمبنای تأکیدات وزیر و مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان، از پرداخت حقوق اسفندماه خود خاطرجمع بودند، بسیاری از این معلمان تا امروز حقوقی دریافت نکرده و برخی‌ها در قبال پرسش از مؤسس و مدیر مدرسه محل خدمت، تهدید به اخراج شده‌اند.

مدیر عذر مرا خواسته است
یکی از معلمان مدارس غیردولتی رشت که از گفتن نام خود امتناع کرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از عدم نظارت مستقیم آموزش‌وپرورش بر پرداخت حقوق معلمان غیردولتی اظهار کرد: در این شرایط پایان سال که مردم با مقابله با ویروس منحوس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، نگرانی ما از حقوقی که روی آن برنامه‌ریزی کرده بودیم ما را بیش‌ازپیش نگران و ناراحت کرده است.

 وی با بیان اینکه طی تماس با مدیر مدرسه، شرایط پرداخت حقوق اسفندماه طبق تأکید وزیر و مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان را خواستار شدم، گفت: مدیر مدرسه با کم‌لطفی عذر من را با این میزان سابقه کار خواسته و گفته با پرداخت حقوق ادامه همکاری با وی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این آموزگار باسابقه، با ابراز تأسف از عدم امنیت شغلی معلمان زحمت‌کش مدارس غیردولتی افزود: ما از مدیرکل آموزش‌وپرورش تقاضا می‌کنیم، بر این بی‌عدالتی‌ها و برخوردهای برخی مدیران مدارس با معلمان باسابقه وزبده غیردولتی نظارت کرده و بر مطالبه ما رسیدگی کند، این برخورد شایسته زحمات معلمان این مرزوبوم نبوده، معلمانی که هم پای معلمان رسمی برای دانش آموزان زحمت‌کشیده است.

پیگیر حقوق معلمان غیردولتی هستیم
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر اینکه مؤسسان باید حقوق اسفندماه معلمان خود را پرداخت کنند، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی از دانش آموزان شهریه سالانه گرفته می‌شود، بنابراین مؤسسین در پرداخت حقوق معلمین نباید مشکلی داشته باشند.

نادر جهان‌آرای با بیان اینکه  طی این چند روز  با برخی مدارس برخورد شده و مشکل تعدادی از معلمان غیردولتی برطرف شده است، افزود: هر همکاری از هر مدرسه‌ای تحت‌فشار قرار گرفت با کارشناس منطقه تماس گرفته و تنها نام مدرسه را بدون ذکر نام خود اعلام کنند و اگر از طریق کارشناس منطقه نیز به نتیجه نرسیدند، به اداره کل اطلاع داده تا از طریق اداره کل آموزش‌وپرورش، پیگیر مطالبات به‌حق همکاران مدارس غیردولتی باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش  و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان از آغاز تعطیلی ظاهری مدارس، پرداخت حقوق معلمان غیردولتی و حق‌التدریس را با توجه به تعطیلی مدارس  ضروری دانستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار