کد خبر : 5767
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1395- 40: 13

توهین دیارمیرزا به مردم تالش با انتشار تیتری جنجالی/ فرمانده سپاه تالش: مسئولان قضایی با این نشریه‌ برخورد کنند

توهین دیارمیرزا به مردم تالش با انتشار تیتری جنجالی/ فرمانده سپاه تالش: مسئولان قضایی با این نشریه‌ برخورد کنند

هفته نامه جوانان “دیارمیرزا” که خواهرزاده غلامعلی جعفرزاده مدیرمسئول آن است، تیتری جنجالی با عنوان “از تالش تا داعش” در صفحه اصلی منتشر کرد که موجب واکنش های شدید مردمی علیه این هفته نامه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان، هفته نامه جوانان “دیارمیرزا” که امیر محمدپوری(خواهرزاده غلامعلی جعفرزاده و مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان) مدیرمسئول آن است در شماره اخیر این هفته نامه با اشاره به خبر بازداشت “توحید قریشی” یکی از اعضای گروهک داعش که اصالتا تالشی می باشد، تیتری جنجالی با عنوان “از تالش تا داعش” در صفحه اصلی منتشر کرد که موجب واکنش های شدید مردمی علیه این هفته نامه شد.

9853

در این راستا سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری فرمانده‌ سپاه تالش در گفتگو با مریان خبر با اشاره به رشادت‌های اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی اطهار داشت: اهل سنت تالش در زمان جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان شیعه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب کرده‌اند و در عصر حاضر که فتنه داعش در سوریه و عراق ایجاد شده مدافعان حرم تالشی اعم از سنی و شیعه در این جبهه هم حاضر شده و در حال نبرد با جنایتکاران داعشی هستند. فرمانده سپاه تالش در پایان گفت: اینک یک هفته نامه استانی با کج سلیقگی در ایام دهه‌ی امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت می‌کند و ما از دستگاه قضایی درخواست می کنیم با نشریه مذکور برخورد کند تا دیگر شاهد این هتاکی ها به مردم شریف تالش نباشیم.

پس از این واکنشها سایت “دیارمیرزا” در توضیحاتی بدون بیان عذرخواهی نوشت: “… انعکاس این موضوع با تیتر «از تالش تا داعش»در هفته نامه «جوانان دیارمیرزا» واکنش هایی در پی داشته که البته بخش اعظم آن ناشی از عدم استنباط صحیح موضوع است وگرنه انتشار سخنان یک فریب خورده که از امام جماعت در روستاهای تالش به داعش پیوسته و در تمام رسانه های کشوری نیز بازتاب داشته است هرگز توهین به تالشی های عزیز نیست و نباید سبب ناراحتی ما گردد. از سوی دیگر حقیقتا پیوستن عده ای از گیلان به داعش سبب ناراحتی و تاسف است. زیرا مردم فهیم, مومن و انقلابی تالش انتظار این را ندارند که حتی یک نفر از تالش های غیور به داعش پیوسته باشد و این انتظار کاملا به حق و درستی است.”

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار