کد خبر : 66371
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400- 46: 12

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

ثبت‌نام بی‌ضابطه کاندیداهای فاقد شرایط، از آفات انتخابات است

ثبت‌نام بی‌ضابطه کاندیداهای فاقد شرایط، از آفات انتخابات است

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ثبت نام بی‌ضابطه برخی کاندیداهای فاقد شرایط ریاست جمهوری از آفت‌های انتخاباتی بوده و باید با اصلاح این رویه، جلو تکرار آن گرفته شود.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به تکثر کاندیداهای انتخاباتی و برخی حواشی آن‌ها در روزهای اخیر، اظهار کرد: اگر چه در قانون اساسی به مهمترین ویژگی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله رجل سیاسی و مذهبی بودن اشاره شده که متاسفانه عدم ابلاغ این قانون موجب برخی اختلافات بین شورای نگهبان و وزارت کشور شده است.

وی گفت: به منظور حفظ جایگاه و ارزش ریاست جمهوری باید تصمیمات شورای نگهبان ملاک عمل قرار گرفته و به آن‌ها عمل شود، همچنان که در همه کشورها مرسوم است افراد دارای سوابق اجرایی در سطح ملی وارد کارزار انتخاباتی می‌شوند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت خاطرنشان کرد: متاسفانه در روند ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهره‌های مختلفی برای به چالش کشیدن موضوع انتخابات ثبت‌نام و اعلام کاندیداتوری کردند که وجهه درستی نداشته و حاشیه‌هایی را به همراه داشت.
کوچکی‌نژاد بیان داشت: ضروری است وزارت کشور هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کرده و  تصمیماتی در این باره اتخاذ کند، چراکه رویه نادرست کنونی در شان انتخابات جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی تصریح کرد: باید برخی اصلاحات در این باره اتفاق افتاده و اینگونه نباشد که هر فردی حتی بدون داشتن سوابق اجرایی و سیاسی کاندیداتوری خود را اعلام کند، اگر چه متاسفانه در روند انتخابات امسال تصمیمات شورای نگهبان در این باره ملاک عمل واقع نشده و به آن‌ها عمل نشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مهمترین  اولویت‌های پیش روی دولت سیزدهم گفت: بزرگترین چالش‌های موجود در کشور مربوط به مباحث اقتصادی و تولیدی است.
کوچکی‌نژاد مانع‌زدایی در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات و رفع موانع گمرکی را راهکاری مفید برای تقویت اقتصاد و تولید داخلی خوانده و افزود: برای این منظور باید از توان و تخصص صاحب‌نظران و کارشناسانان استفاده شود.
وی تاکید کرد: دولت آینده باید مبارزه با فساد اقتصادی و اداری را به عنوان یه اولویت مهم در سیستم اجرایی کشور در دستور کار قرار داده و پیاده‌سازی کرده و روند اداره امور را به سمت شفاف‌سازی هدایت کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحقق کامل دولت الکترونیک راه نفوذ را بر فساد می‌بندد، اظهار کرد: از این‌رو یکی از اولویت‌های دولت آینده برای مبارزه با فساد اجرای دولت الکترونیک و حذف دخالت انسانی در امور اجرایی کشور است.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار