کد خبر : 75041
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400- 11: 7

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

حضور ۲۰ ناشر گیلانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

حضور ۲۰ ناشر گیلانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: بیش از ۲۰ ناشر گیلانی از امروز تا ۱۰ بهمن ماه در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش گیلانستان، رضا ثقتی با اشاره به برگزاری دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های حضوری کتاب به واسطه حضور تعداد زیادی از هموطنان امسال برای دومین سال این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از امروز سوم تا ۱۰ بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰۰ ناشر از سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه ثبت نانم کرده‌اند که بیش از ۲۰ ناشر از استان گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: دهسرا، حق شناس، رستگار، طاعتی، الهام اندیشه، دانشگاه گیلان، دوات معاصر، بلور، سپیدرود برخی از ناشران نام آشنایی گیلانی حاضر در این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند.

وی با اشاره اینکه امسال نیز همانند دوره گذشته یارانه‌ای برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و طلاب در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: میزان تخفیف کلی که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

ثقتی اضافه کرد: برای دانشجویان تا ۲۵۰ هزار تومان و برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های نیز تا ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند از یارانه‌های پیش بینی شده استفاده کنند.

برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب در گیلان

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره پست برای ارسال کتاب‌های خریداری شده توسط مردم، تصریح کرد: با توجه به این هماهنگی‌ها تلاش می‌شود تا کتاب‌ها در اسرع وقت و تا ۲۴ ساعت به دست خریداران برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ارسال کتاب‌های تا مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت رایگان از طریق پست انجام می‌شود، ادامه داد: همچنین پست کتاب‌ها تا دو کیلوگرم نیز با مبلغ ثابت هفت هزار تومان و بالای دو کیلوگرم نیز با ۱۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب برنامه‌های فرهنگی در سطح استان گیلان اجرا می‌شود، افزود: در شهرستان‌های شفت، رضوانشهر، لنگرود و رودسر و فومن رونمایی کتاب از جمله این برنامه‌ها است.

ثقتی همچنین یاد آور شد: در شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، رضوانشهر، تالش، لاهیجان، آستارا، آستانه اشرفیه، رودسر، فومن، انزلی کارگاه‌های آموزشی کتاب و نویسندگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با آخرین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران مراسم تجلیل از دو نویسندگی برجسته گیلانی با همکاری حوزه هنری گیلان در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار