کد خبر : 90765
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402- 28: 11

نماینده ولی فقیه در گیلان:

رسانه‌ها تبیین کننده دردهای مردم باشند / ۸۰ درصد فعل و انفعالات جامعه به خانواده مرتبط است

رسانه‌ها تبیین کننده دردهای مردم باشند / ۸۰ درصد فعل و انفعالات جامعه به خانواده مرتبط است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها تبیین کننده دردهای مردم باشند، گفت: اقبال عمومی رسانه‌ها و خبرنگاران با پرداختن به مشکلات و چالش‌های مردمی تقویت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه یکشنبه در دورهمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان، اظهار کرد: اصحاب رسانه دیده‌بان بیدار همه جانبه آحاد جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه شناخت وقایع و اتفاقات روز از سوی اصحاب رسانه بسیار اهمیت دارد، افزود: بخشی از اقتدار و سلامت جامعه را مدیون تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه نقد در جامعه، تصریح کرد: نقد اصحاب رسانه و خبرنگاران باید منصفانه، بدون حب و بغض و بدون تخریب باشد.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نقد باید سازنده و در راستای اصلاح امور باشد، گفت: اکثر قریب به اتفاق رسانه‌های ایرانی خوب می‌نویسند و به موقع نیز نقد سازنده می‌کنند که یکی از وظایف رسانه‌ها نیز نوشتن مطلوب است چون خلاقیت نوشتار می‌تواند جاذبه ایجاد کند.

 

اهالی رسانه سنگربانان خط مقدم جامعه هستند

 

وی با بیان اینکه اهالی رسانه سنگربانان خط مقدم جامعه هستند، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش جهت دهی و هدایت افکار عمومی در جامعه را دارند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه غالب رسانه‌های خارجی بدون حریت و آزادگی هستند، گفت: اغلب رسانه‌های خارجی مروج تفکر صهیونیستی هستند و رسانه‌های تأثیرگذار جهان در اختیار استکبار جهانی و صهیونیست‌ها قرار دارد.

 

فلاحتی با بیان اینکه رسانه‌ها باید دیده‌بان افکار و اندیشه‌های سیاسی و عقیدتی ملت‌های خود باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید از مرزهای عقیدتی مردم خود حمایت کنند که این خصلت در رسانه‌های ایران وجود دارد و آنها را از منصف‌ترین و سالم‌ترین خبرنگاران جهان تبدیل کرده است.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها تبیین کننده دردهای مردم باشند، افزود: اقبال عمومی رسانه‌ها و خبرنگاران با پرداختن به مشکلات و چالش‌های مردمی تقویت می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر سرعت بخشی در انعکاس اخبار و به لحظه عمل کردن و دقت در پردازش مطالب از سوی رسانه‌ها، اضافه کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران هوشمندانه، حق‌مندانه و افق منشانه عمل کنند.

 

فلاحتی با بیان اینکه ۸۰ درصد فعل و انفعالات جامعه به خانواده مرتبط است، گفت: تربیت خانوادگی در سلامت افراد جامعه بسیار مؤثر و نقش آفرین است.

 

وی با اشاره افزایش سرقت‌ها، افزود: برای ترمیم ویرانی خود که نباید سامان دیگران را ویران کرد همه رذائل جامعه متوجه خانواده است

 

پیشگامی اصحاب رسانه در توسعه استان

 

«رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این نشست با اشاره به شعار راهبردی سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران در توسعه و ارتقای تولید و جذب سرمایه گداری در گیلان مؤثر هستند.

 

وی با اشاره اثرگذاری رسانه و خبرنگاران در توسعه گیلان، افزود: همه به یک میزان در توسعه و پیشرفت گیلان سهیم هستند و در این بین خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش گام هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وجود خلاءهای آموزشی و پایین بودن سطح کیفی مطالب، بیان کرد: دوره‌های آموزشی برای کیفی سازی محتوایی اصحاب رسانه و خبرنگاران در گیلان تعریف شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار