کد خبر : 51269
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1399- 43: 11

مدیرکل زندان های گیلان:

حفظ نهاد خانواده مددجویان اولویت سازمان زندان هاست

حفظ نهاد خانواده مددجویان اولویت سازمان زندان هاست

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، یکی از برنامه های در حال اجرا را ارتباط و ملاقات چهره به چهره با خانواده زندانیان در محل زندگی آنان و زمان ملاقات در زندان ها و حل مشکلات آنان دانست و گفت: توانمندسازی، بالا بردن عزت نفس و حفظ نهاد خانواده مددجویان جزو اولویت هاست.

به گزارش گیلانستان رضا محمدی اصل در دیدار با مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان رشت، درخصوص اولویت بندی و ساخت بسترهای لازم در راستای اساسنامه انجمن زندانیان و هرچه بیشتر توانمندسازی مددجویان و خانواده های آنان، خواستار ایجاد اتاق فکر شد و اظهار کرد: ایجاد شرایط و ساخت بستری مناسب برای خدمت رسانی به خانواده های مددجویان جزو تاکیدات سازمان زندان هاست.

وی یکی از برنامه های در حال اجرا را ارتباط و ملاقات چهره به چهره با خانواده های زندانیان در محل زندگی آنان و زمان ملاقات در زندان ها و حل مشکلات آنان دانست و افزود: کمک به خانواده زندانیان، بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد زندانیان، کمک در جهت آموزش حرفه ای به زندانیان و کمک به اشتغال زندانیان پس از آزادی از جمله اقدامات انجمن حمایت از زندانیان باشد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان اضافه کرد: با ایجاد فرصت های شغلی و تشکیل کارگروه های تخصصی و استفاده از خرد جمعی می توان نقش حمایت از خانواده زندانیان را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پررنگ تر کرد.

محمدی اصل توانمندسازی، بالا بردن عزت نفس و حفظ نهاد خانواده مددجویان را جزو اولویت ها دانست و ادامه داد: باید با شناسایی موانع موجود و مرتفع کردن آنها در چارچوب قانون به رشد و شکوفایی خانواده های مددجویان کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید بودن سرپرست یا یکی از اعضای خانواده در حبس کمبودی برای سایر اعضای خانواده ایجاد کند، گفت: ما باید با راهکارهای مناسب برای اصلاح و ارتقای زندگی خانواده های مددجویان در زمان تحمل حبس بسترهای لازم را آماده کنیم تا خانواده ها بتواند جهت پیشرفت گام های موثری در اجتماع بردارند و این مهم امکان پذیر نیست؛ مگر با مدد جمعی و همکاری و همیاری دیگر نهادها.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیدحسینی شنبه , ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

سلام. یکی از خانواده های بشدت نیازمند با دو فرزند خردسال که نیاز شدید به کمک های انجمن حمایت از خانواده زندانیان دارند، چشم انتظارند. لطفا در صورت امکان کمک با بنده تمابگیرید. مأجور باشید. ۰۹۱۱۲۳۷۰۶۷۹ حسینی

رفتن به نوار ابزار