کد خبر : 53415
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399- 29: 19

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

دادستان‌ها برای برخورد با مفاسد و تخلفات نباید منتظر وصول شکایات باشند

دادستان‌ها برای برخورد با مفاسد و تخلفات نباید منتظر وصول شکایات باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دادستان‌ها نباید منتظر باشند تا پس از وصول شکایات ورود کنند بلکه هرجا انحراف و تخلفی مشاهده کردند باید در جهت پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند.

به گزارش گیلانستان،سیدعلی آقازاده دافساری ، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به رئیس و مسئولان عالی قضایی و همچنین رؤسای کل دادگستریهای سراسر کشور، اظهار داشت: همه قوا و همه نیروهای اجتماعی، فرهنگی، انقلابی و مردمی در ماموریت‌های قوه قضائیه باید به این قوه کمک‌‍رسانی داشته باشند به خصوص در خصوص انحرافات و فسادها باید در امر خبررسانی همکاری کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم همکاری مجلس و قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد، بیان کرد: به لحاظ پشتیبانی و حمایت‌های مادی و معنوی، مجلس بیشتر از سایر نهادها می‌تواند در ماموریت‌های قوه قضائیه، نقش کمک کننده داشته باشند. در رابطه با رفع موانع قانونی و اجرای قوانین باید از قوه قضائیه پشتیبانی شود.

وی با بیان اینکه تغییرات و اصلاح ساختار قوه‌قضائیه در جهت مبارزه با فساد دارای اهمیت است، افزود: دادستان‌ها نیز برای احقاق حقوق عامه نقش مهمی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین باید توجه داشت که دادستان‌ها نباید منتظر باشند تا پس از وصول شکایات ورود کنند بلکه هرجا انحراف و تخلفی مشاهده کردند باید در جهت پیشگیری از وقوع جرم ورود کنند.

آقازاده دافساری ادامه داد: دادستان‌ها در زمینه پیشگیری و برخورد با مفاسد و تخلفات، براساس گزارش‌ها به عنوان چشم‌های ناظر جامعه باید فعالیت موثری داشته باشند و اجازه ندهند تخلفات رخ دهد و حقوق عامه مخدوش شود و پس از آن ورود کنند بلکه باید پیشگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مصلحت نظام و انقلاب ایجاب می‌کند که همه مسئولین و سازمان‌‎ها باید برای دفاع از حقوق مردم، از وقوع جرم پیشگیری کنند و برخورد لازم را داشته باشند، دادستان‌ها نیز مطابق فرمایش مقام معظم رهبری می‌توانند عملکرد موثری در این زمینه داشته باشند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار