کد خبر : 62244
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399- 53: 16

معاون سیاسی سپاه گیلان:

دشمن از پیشرفت‌های ایران اسلامی احساس خطر کرده است/ باورهای انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اهل‌بیت(ع) است

دشمن از پیشرفت‌های ایران اسلامی احساس خطر کرده است/ باورهای انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اهل‌بیت(ع) است

معاون سیاسی سپاه گیلان با اشاره به احساس خطر دشمن از پیشرفت‌های ایران گفت: باورهای انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ دوم پاسدار امین یادگاری پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز رزمایش سیاسی دهه مبارک فجر در رشت در سالن همایش کانون بسیج جوانان رشت با اشاره به مسائل اعتقادی در انقلاب اظهار داشت: مسائل اقتصادی، سیاسی و اعتقادی همواره در انقلاب‌ها مطرح می‌شود.
معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان عوامل وقوع انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نارضایتی مردم از وضع موجود ایران در دوران ستم‌شاهی یکی از مهم‌ترین عوامل وقوع انقلاب اسلامی بود و مردم از مسائل اقتصادی، سیاسی و اعتقادی موجود در آن زمان ناراضی بودند.
یادگاری سرنگونی نظام ستمشاهی و جایگزین کردن ایدئولوژی مکتب اسلام به‌جای رژیم شاه را جزو خواسته‌های مردم پیش از انقلاب دانست و تصریح کرد: این کشور در راستای جایگزین کردن مکتب اسلام از رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) بهره گرفت تا‌جایی که استاد مطهری این نگاه امام راحل را برخاسته از مکتب اهل‌بیت(ع) می‌داند.

وی با بیان اینکه باور و نگاه سردار شهید سلیمانی نیز برگرفته از مکتب اسلام، امام راحل و اهل‌بیت(ع) است خاطرنشان کرد: روحیه مردم در راه عزت، آزادگی و شجاعت در شکل‌گیری انقلاب اثرگذار بود و مردم به جایی رسیدند که حاضر بودند جانشان را در این راه فدا کنند و با جان‌های خود وارد فضای انقلاب شدند.
معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان با ابراز اینکه بسیاری از آزادی‌خواهان جهان امروز از انقلاب اسلامی و آموزه‌های آن درس و الهام می‌گیرند تصریح کرد: پیش از انقلاب، آمریکا و انگلیس هر کدام در راستای منافع خود دست به توطئه در ایران زدند و یکی از طرفداران طرح توطئه آنها نیز خود محمدرضا شاه بود که در کتاب “پاسخ به تاریخ” نیز بحث توطئه را مطرح کرده است.
یادگاری تنبیه شاه توسط انگلیسی‌ها به جهت اینکه به سمت آمریکایی‌ها رفته بود را متذکر شد و افزود:
احساس خطر دشمن از پیشرفت‌های ایران یکی دیگر از عوامل بود از سوی دیگر غربی‌ها نمی‌خواستند ایران به ژاپن دوم تبدیل شود لذا دست به توطئه زدند اما باید دید که چرا در این مسیر کشورهایی مانند سنگاپور، تایوان و کره جنوبی را مورد هدف قرار ندادند اما از پیشرفت ایران احساس خطر کردند.
وی حفظ رژیم صهیونیستی را هدف دیگر آمریکا عنوان کرد و بیان داشت: آنها می‌گفتند اگر ایران قدرت پیدا کند می‌تواند به پنجمین قدرت نظامی دنیا تبدیل شود لذا آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواستند ایران به چنین جایگاهی برسد و درصدد تضعیف انقلاب بودند تا رژیم صهیونیستی تثبیت شود.
معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان با اشاره به سیاست‌های حقوق بشری کارتر در ایران گفت: اسناد تاریخی نشان می‌دهد کارتر بعد از روی کار آمدن عملاً برای ایجاد فضای باز تجاری و اقتصادی تلاش کرد و قراردادهایش را با شاه ایران افزایش داد تا جایی‌که میزان صادرات آمریکا به ایران حدود ۶ میلیارد دلار بود.
یادگاری هدف کارتر از این اقدامات را جلوگیری از شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: کارتر در همان شرایط ۵ قرارداد بزرگ و کلان در محور راه‌اندازی و ایجاد شبکه‌های بزرگ جهت تولید برق اتمی در ایران امضا کرد که نشان می‌دهد کارتر به‌دنبال فروپاشی نظام شاهنشاهی نبود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم، رهبری و درایت امام(ره) و استفاده از مکتب اسلام شکل گرفت تصریح کرد: تلاش مردم، مسئولان و رهبری در راستای حفظ و مانایی انقلاب از جمله نکاتی است که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و جایگاه رهبری و ولایت‌فقیه نیز مهم‌ترین رُکن در ماندگاری انقلاب است.
معاون سیاسی فرمانده سپاه گیلان با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن جایگاه رهبری و ولایت‌فقیه در نظام اسلامی تلاش می‌کرد از این رو ساقط کردن این نظام جزو اهداف دشمنان بوده است گفت: یکی از اهداف دشمنان در اِعمال تحریم‌ها در واقع شکست هیبت رهبری بین مردم است.
یادگاری با اشاره به اهمیت حفظ ساختار حکومت اسلامی براساس قانون اساسی، حفظ هویت حقیقی نظام و پایبندی به مکتب سیاسی امام(ره) در جامعه اعم از استکبارستیزی ابراز داشت: انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و دینی بوده است و این ارزش‌ها در بحث ماندگاری انقلاب نیز مطرح است.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان نقش مردم در عرصه‌های حساس حفظ شد تصریح کرد: مردم این نقش را با شرکت در انتخابات و برنامه‌های مختلف نشان دادند و استفاده از ظرفیت بسیج نیز در همین راستا بوده و امروز شاهد هستیم که بسیاری از کارها در کشور توسط بسیج انجام می‌شود.
انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار