کد خبر : 35534
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردین 1398- 49: 18

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

دولت توان ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در گیلان را ندارد

دولت توان ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در گیلان را ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به علت تنگناهای مالی و اعتباری، دولت توان ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در گیلان را ندارد.

به گزارش گیلانستان محمدحسین قربانی اظهار داشت: به‌علت وجود برخی تنگناهای مالی و اعتباری دولت توان ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال در استان گیلان را ندارد بنابراین فاینانس کردن و یا مشارکت بخش خصوصی در اجرا و عملیاتی کردن این پروژه بزرگ باید مدنظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ساخت ۱۵ مگاهاسپیتال و بیمارستان بزرگ در کل کشور توسط دولت و مجلس مصوب شده است عنوان کرد: گیلان در میان استان‌هایی که ساخت مگاهاسپیتال در آن‌ها به تصویب رسیده است از لحاظ امتیاز و ردیف اعتباری در رده ۱۶ قرار دارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس به جلسه اسفند ۹۷ مجمع نمایندگان گیلان و استاندار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد و تصریح کرد:‌ در این جلسه مشترک و مهم یکی از موضوعاتی که بین طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت نحوه ساخت و اجرای بیمارستان بزرگ گیلان بود.

قربانی ضمن تأکید بر اینکه در حال حاضر دولت توان ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال گیلان را ندارد ابراز داشت: با توجه به شرایط اعتباری و منابع مالی موجود دولت برای ساخت این بیمارستان باید به‌سوی گزینه‌هایی نظیر فاینانس خارجی و یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی برویم.

وی با بیان اینکه دولت،‌ مجلس و حتی وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود در قبال ساخت بیمارستان بزرگ در استان گیلان را انجام داده‌اند اظهار داشت: شروع عملیات احداث مگاهاسپیتال گیلان به عزم و اراده جدی مسئولان مربوطه استان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی بستگی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای مشارکت در ساخت مگاهاسپیتال گیلان بارها اعلام آمادگی کرده است گفت: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان انتظار داریم برای زمینه‌سازی و فراهم آوردن شرایط لازم اجرای این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عدم وجود عزم و اراده کافی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای احداث مگاهاسپیتال گیلان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ۵ بیمارستان تک تخصصی در شهر رشت وجود دارد که به‌هیچ عنوان پاسخگوی تمام نیازهای بیماران استان نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار