کد خبر : 95109
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402- 49: 12

این شهر عزادار حسین(ع) است؛

رخت سیاه بر تن رشت، مرهمی بر جگر خونین عزاداران حسینی+ تصاویر

رخت سیاه بر تن رشت، مرهمی بر جگر خونین عزاداران حسینی+ تصاویر

عطر محرم در کوچه ها و خیابان‌های شهر رشت پیچیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان، بوی محرم کوچه‌ها و خیابان‌های استان و شهرمان را دلتنگ حسین(ع) کرده است؛ رخت سیاه بر تن معابر شهر نقش بسته تا مرهمی بر جگر خونین حضرت زهرای مرضیه(س) باشد.

مردم عاشق و عزادار اباعبدالله الحسین(ع) بی‌تاب و با لب‌هایی تشنه، فریاد العطش و یا لثارات‌الحسین(ع) سر می‌دهند تا عرش خدا برای راه سیدالشهدا(ع) و یارانش بلرزد و جهان برای مظلومیتش ناله سر دهد.

این روزها میادین، پیاده راه فرهنگی شهرداری، بلوارها و حتی کوچه‌های شهر رشت، عطر محرم گرفته و عزادار حسین (ع) است و از هر گذر که عبور می‌کنی، بوی اسپند و نوحه‌های عاشورایی، عشق سید و سالار شهیدان را فریاد می‌زند؛ شهر سیاه‌پوش حسین (ع) شده و نوای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی؟» در گوش فلک پیچیده است.

مدیریت شهری رشت امسال در اقدامی قابل تحسین ۵ روز قبل از فرا رسیدن ماه محرم به استقبال این ایام حزن آل الله رفت و اقدامات مختلفی همچون نصب پرچم‌های مشکی و المان‌های اشک و کتل بیرقی، اهتزاز پرچم سید الشهدا (ع) بر فراز آسمان، نصب ابر پرچم در پیاده راه، کمک به برای برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، بررسی وضعیت ایمنی تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و بسیاری موارد دیگر را انجام داده است تا به‌نوعی دین خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش ادا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار