کد خبر : 60410
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399- 57: 16

رسالت هنرمندان در ترویج فرهنگ انقلاب/ نخستین سالانه نقاشی و طراحی پوستر در گیلان افتتاح شد

رسالت هنرمندان در ترویج فرهنگ انقلاب/ نخستین سالانه نقاشی و طراحی پوستر در گیلان افتتاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه هنرمندان در جمهوری اسلامی رسالت مهمی در ترویج فرهنگ انقلاب دارند، گفت: یک تهاجم فرهنگی شدید برعلیه جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است تا دوباره در جامعه بحران هویت ایجاد کرده و در اینجا نقش هنرمند در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار بسیار مهم است.

به گزارش گیلانستان، استکبار در چله انقلاب و در این برهه حساس از تاریخ جمهوری اسلامی با ایجاد جنگ روانی و رسانه‌ای به دنبال بحران هویت اسلامی در بین آحاد مردم جامعه است.

در این دوران بی‌هویت‌سازی که توسط کشورهای غربی در جمهوری اسلامی در حال انجام است انجام کارهای هنری بهترین و به تعبیری اثربخش‌ترین راه برای انتقال فرهنگ انقلاب در جامعه است

جمهوری اسلامی ایران دارای استعدادهای فراوانی در حوزه نقاشی و طراحی پوستر وجود دارد که باهنر بی‌نظیر خود و با استفاده از ابزار هنر می‌تواند فرهنگ اسلام و انقلابی در بین مردم به‌راحتی و به بهترین شکل گسترش دهند.

به همین منظور صبح امروز اولین سالانه نقاشی و طراحی پوستر جوانان استان گیلان در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی گیلان برگزار شد.

جنبش هویت خواهی ایران در جنگ رسانه‌ای به هویت خواهی اسلام رسیده

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در این جلسه با بیان اینکه در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خط‌مشی را برای مردم و مسلمانان دنیا را تعیین کردند، اظهار کرد: استکبار در طول ۴۰ سال انقلاب همواره به دنبال از بین بردن هویت اسلامی ایرانی در بین جامعه بوده و مقام معظم رهبری در برنامه گام دوم انقلاب به این امر توجه جدی داشته و به هویت‌سازی کمک کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی با اشاره به جهش جنبش هویت خواهی ایران به هویت‌سازی اسلام گفت: در جنگ رسانه‌ای جنبش هویت خواهی ایران به هویت خواهی اسلام رسیده و استکبار برای سرنگونی این جنبش دست به ترور زده و شهید سلیمانی و فخری زاده‌ها را ترور کردند ولی ملت ما محکم‌تر شدند.

وی با اذعان به اینکه هنرمندان در جمهوری اسلامی رسالت مهمی در ترویج فرهنگ انقلاب دارند، تصریح کرد: یک تهاجم فرهنگی شدید برعلیه جمهوری اسلامی در حال رخ دادن است تا دوباره در جامعه بحران هویت ایجاد کرده و در اینجا نقش هنرمند در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار بسیار مهم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تأکید بر نگاه ویژه به هنر در اسلام و جمهوری اسلامی بیان کرد: در تمدن وحشی غربی هنر را فقط برای هنر می‌بیند ولی از منظر دینی هنر یعنی نمودن روح تعهد در کالبد جان انسان‌ها که این امر نشان‌دهنده نقش هنر در جهان اسلام است.

مهدوی هنرمند با هنر خود می‌تواند واقعه‌ای عظیم را برای مردم نشان دهد، گفت: استاد فرشچیان با اثر فوق‌العاده خود از واقعه عاشورا توانست این اتفاق دردناک و مظلومیت سیدالشهدا (ع) را به بهترین شکل در یک نقاشی نشان دهد به‌طوری بسیاری از افراد و مسیحیان با دیدن این نقاشی به دین اسلام روی آوردند.

وی با درخواست از هنرمندان در خصوص نشان دادن ویژگی‌های شهدا در آثار هنری خود افزود: باید ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی را در قالب نقاشی به بهترین نحو به مردم بازگو کنیم تا جوانان باشخصیت این شهید بزرگوار به بهترین شکل آشنا شوند.

جشنواره ققنوس مهم‌ترین جشنواره بسیج دانشجویی است

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان در این جلسه با بیان اینکه شناسایی و پرورش استعداد باید سرلوحه کار مسؤولان و بسیج دانشجویی قرار گیرد، اظهار کرد: شناسایی استعداد یکی از مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویی بوده و این نهاد به جبهه سازی و جهت‌دهی این استعدادها در مسیر انقلاب کمک می‌کند.

محسن نیازمند فلسفه برگزاری جشنواره نقاشی و طراحی پوستر را گسترش فرهنگ انقلاب دانست و گفت: ابزار هنر یکی از بهترین ابزار در انتقال فرهنگ انقلاب بوده و در این جشنواره استعدادهای برتر در حوزه نقاشی و طراحی شناسایی و کارگاه‌های آموزشی در این حوزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به محورهای برگزاری جشنواره افزود: این جشنواره در دو حوزه نقاشی و طراحی پوستر و با موضوعات آزاد و شهید سلیمانی و در حوزه نقاشی در حوزه آسیب‌های و معضلات شهری برگزار و آثار تا ۱۲ بهمن دریافت و اختتامیه آن ۱۳ بهمن است.

مسؤول بسیج دانشجویی سپاه قوس گیلان جشنواره ققنوس را مهم‌ترین جشنواره بسیج دانشجویی دانست و بیان کرد: جشنواره ققنوس مهم‌ترین برنامه بسیج دانشجویی بوده و در این جشنواره بستر برای شناسایی استعدادها فراهم و با تشکیل انجمن‌های مختلف از آنان حمایت می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار