کد خبر : 52724
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399- 51: 10

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

رشد ۵۰ درصدی تولید پیله تر ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان

رشد ۵۰ درصدی تولید پیله تر ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به توزیع دو هزار و ۷۰۰ جعبه تخم نوغان در میان مددجویان تحت پوشش، گفت: با افزایش ۵۰ درصدی تولید، درآمد ۶.۶ میلیارد تومانی نصیب مددجویان می شود.

به گزارش گیلانستان،عباس اهرابی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع دو هزار و ۷۰۰ جعبه تخم نوغان در میان هزار و ۳۰۰ مددجوی کمیته امداد، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۵۰ درصدی تولید پیله تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده ۹۵ تن پیله تر توسط مددجویان کمیته امداد تولید شود، افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی و توانمند سازی مددجویان یکی از اولویت‌ها کمیته امداد است که ترغیب آنها به فعالیت در صنعت نوغانداری می‌تواند بخشی از این سیاست را محقق کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به امضای توافقنامه این نهاد با وزارت جهاد کشاورزی، گفت: فراهم کردن فرصت‌های شغلی می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها برای کسب شغل جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه پرورش و درآمدزایی در نوغانداری دارد، تصریح کرد: توسعه و ترویج صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد جز اولویت‌ها و برنامه‌های این نهاد در استان گیلان است.

اهرابی توزیع رایگان تخم نوغان را یکی از برنامه‌ها کمیته امداد عنوان کرد که با هدف حمایت از گسترش این صنعت انجام می‌شود، گفت: برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای، دوره‌های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان، گفت: این تسهیلات از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به خرید توافقی پیله تر ابریشم و پیش بینی تولید ۹۵ تن پیله توسط مددجویان، افزود: امسال شاهد کسب درآمد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی از این طریق برای مددجویان خواهیم بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار