کد خبر : 60819
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399- 31: 18

سردرگمی صهیونیست‌ها پس از حملات مکرر سایبری؛

روایت شبکه صهیونیستی: هکرهای ایرانی به پروژه‌های محرمانه هوافضای ما دست پیدا کردند/ هدف‌های بعدی آنها را نمی‌دانیم/ روزهای خوش اسرائیل گذشته است

روایت شبکه صهیونیستی: هکرهای ایرانی به پروژه‌های محرمانه هوافضای ما دست پیدا کردند/ هدف‌های بعدی آنها را نمی‌دانیم/ روزهای خوش اسرائیل گذشته است

به نظر می‌رسد همانطور که رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اذعان دارند، حمله‌های سایبری در سال جاری، نشان از آن دارند که قدرت سایبری رژیم صهیونیستی با شکست های پی در پی، رو به زوال است.

به گزارش گیلانستان، یک شنبه هفته‌ای که گذشت(۱ دی ۹۹)، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله هکرها به تاسیسات هوا فضای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه صهیونیستی یسرائیل هیوم در این رابطه نوشت: هنوز یک هفته از حملات سایبری سابق نمی‌گذرد که اسرائیل بار دیگر در مقابل یک تهاجم سایبری شکست خورد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که مسئولین امنیت شبکه در سرزمین‌های اشغالی زمانی از این حمله سایبری مطلع شدند که گروه pay2key پس از حمله، به آنها اطلاع داد که اطلاعات بسیار حساسی را از شرکت ایلتا تخلیه کرده است..

بنا به نوشته «یسرائیل هیوم»، گروه pay2key، رایانه‌های متعلق به شرکت ایلتا(یکی از شرکت‌های وابسته به صنایع هوایی اسرائیل) را هک کرده است. این شرکت تولید کننده رادارهای نصب شده بر روی سامانه پدافندی گنبد آهنین است.

طبق گزارش یسرائیل هیوم، هکرها با اشاره به شب یلدا، به اسرائیلی‌ها گفته‌ بودند که شب بسیار طولانی تری را سپری خواهید کرد و به زودی اطلاعاتی در مورد شرکت‌های دیگر نیز اعلام می کنیم.

این رسانه صهیونیستی در ادامه به نقل از «ایدو نائور»، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت امنیت سایبری اسرائیلی نوشته است: بر اساس شهرت گروه هکرهای [ایرانی]، ما معتقدیم تهدیدی واقعی در پس این توییت نهفته است، که در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت. اینتل ، آمیتال و شیربیت فقط این واقعیت را تقویت می کنند که اسرائیل تحت حمله متمرکز و عمدی قرار دارد.

 

یسرائیل هیوم در ادامه نیز به نقل از یکی دیگر از کارشناسان امنیت سایبری رژیم صهیونیستی نوشت: توئیت مذکور pay2key، اثبات موفقیت هک آنها بود.

این روزنامه آنلاین صهیونیستی در گزارشی دیگر به انتقاد از ضعف نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری پرداخته است.

این رسانه در گزارشی با عنوان « هکرها یک هدف بسیار مخفی و بسیار امن را انتخاب کردند»، نوشت: یک هفته پس از کشف بدترین حمله سایبری در تاریخ ایالات متحده، که خساراتی به بار آورد که هنوز به طور کامل ارزیابی نشده است ، به نظر می رسد اسرائیل در مقابل تهدیدات سایبری خود، راضی است.

 

این روزنامه در ادامه نیز با اشاره به حملات سایبری اخیر به تاسیسات مهم ایالات متحده، نوشت: به نظر می رسد که مقامات اسرائیل هنوز متوجه نشده اند که در سال ۲۰۲۰ ، اطلاعات را نمی توان پنهان کرد. با کمال احترام به شرکت مبتدی، اگر رایانه های دولت ایالات متحده و رایانه های حساس ترین سازمان ها هک می‌شوند، اسرائیل نیز به همان اندازه آسیب پذیر است. یک مهاجم قوی که پول و تلاش کافی را سرمایه گذاری کند می تواند به اهداف زیادی نفوذ کرده و خسارت عمده وارد کند.

یسرائیل هیوم، در ادامه با اشاره به هک شدن بزرگترین شرکت بیمه رژیم صهیونیستی(شیربیت) و همچنین مهم بودن شرکت ایلتا نوشت: التا شیربیت نیست. این بسیار محافظت شده است، اما همچنین دارای اطلاعات بسیار حساس تر است. این یکی از منحصر به فرد ترین و حساس ترین شرکت های دفاعی اسرائیل است و قابلیت هایی را توسعه می دهد که هیچ کس دیگری، چه اسرائیل و چه کشورهای خارجی از آن برخوردار نیست. رادارهای آن از رادارهای پیشرفته در جهان است و به همین خاطر هدف مناسبی برای حملات سایبری خواهد بود.

 

این روزنامه صهیونیستی با اعتراف به اینکه قدرت سایبری رژیم صهیونیستی رو به زوال است، نوشت: اسرائیل سالهاست که در زمینه دفاع سایبری کار می کند و ظاهراً در این زمینه تبحر دارد. گواه آن این است که تاکنون، تنها چند حمله جدی رخ داده است که موفق شده اند به زیرساخت های مهم اسرائیلی یا شرکت های برتر اسرائیلی نفوذ کنند. اما به نظر می رسد آن روزهای خوش گذشته است.

 

علاوه بر یسرائیل هیوم، جورزالم پست دیگر رسانه صهیونیستی نیز از حمله سایبری به تاسیسات هوافضای رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: گروه هکر pay2key کشنبه شب ادعا کرد که طیف وسیعی از شرکت های صنایع دفاعی اسرائیل را از جمله بزرگترین شرکت دفاعی نیروی هوایی اسرائیل ، صنایع هوافضای اسرائیل با موفقیت هک کرده است.

 

جورزالم پست در ادامه با اشاره به احتمال ادامه دار بودن حملات سایبری به تاسیسات سرزمین های اشغالی، نوشت: این هک بخشی از یک کارزار مداوم و هماهنگ ایرانی برای هک شرکت های اسرائیلی است.

روزنامه عبری زبان maariv نیز در گزارشی در ارتباط با حمله سایبری به شرکت ایلتا، نوشت: باید اعتراف کرد که ما در معرض یک جنگ گسترده سایبری قرار گرفته ایم. کارشناسان بر این باورند که مهاجمان علاوه بر پول انگیزه های دیگری هم دارند امروز این جنگ چنان فراگیر شده است که دیگر نمی دانیم کدام شرکت یا کدام سازمان هدف بعدی خواهد بود به ویژه اینکه تنها شرکت های مالی نیستند بلکه نهادهای رسمی و امنیتی نیز آن را تجربه می کنند.

شبکه تلویزیونی i24، از دیگر رسانه‌های صهیونیستی بود که اذعان کرد «هکرهای ایرانی موفق شده اند صنایع هوا و فضا را هک کرده و اطلاعات محرمانه‌ای را به دست بیاورند»

wallanews یکی دیگر از رسانه‌های اینترنتی صهیونیستی نیز در گزارشی به لیست کردن شکست های رژیم صهیونیستی در مقابل قدرت هکرها پرداخت.

این رسانه در این رابطه نوشت: فقط در ماه نوامبر ، ۱۴۱ سازمان و شرکت اسرائیلی در حمله باج مورد حمله قرار گرفتند که در مقایسه با ماه اکتبر ۳ درصد افزایش نشان می دهد که در طی آن ۱۳۷ شرکت اسرائیلی مورد حمله قرار گرفتند. یک ماه قبل ، ۱۲۸ سازمان مورد حمله قرار گرفته بودند ، به طوری که بین سپتامبر و اکتبر نیز ۷ درصد افزایش داشت.

این روزنامه در ادامه نوشت: ظرف سه ماه اخیر قربانیان زیادی را در اسرائیل(مناطق اشغالی) گرفته است که ۱۴ درصد از آنها شرکت های اسرائیلی فعال در بخش فناوری هایتک و برنامه نویزسی بودند، ۱۱ و نیم درصد نهادهای رسمی و شهری بودند، ۷ درصد شرکت های بیمه بوده و ۶/۵ درصد هم شرکت های خدمات پزشکی و درمانی هستند در حالی که بقیه شرکت های و ساختارهای موجود در شبکه اینترنت نیز به تساوی بقیه حملات را متحمل شده اند.

به نظر می‌رسد همانطور که رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اذعان دارند، حمله‌های سایبری در سال جاری، نشان از آن دارند که قدرت سایبری رژیم صهیونیستی با شکست های پی در پی، رو به زوال است.

انتهای پیام/رجا نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار