کد خبر : 96182
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402- 08: 20

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان:

زائران اربعین حسینی سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند/ ثبت نام بیش از ۲۵ هزار گیلانی در سامانه سماح

زائران اربعین حسینی سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند/ ثبت نام بیش از ۲۵ هزار گیلانی در سامانه سماح

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان گفت: ۲۵ هزار و ۳۵۷ زائر اربعین حسینی از این استان، تا پایان روز گذشته در سامانه سماح ثبت نام کردند.

به گزارش گیلانستان، روح‌الله بخشی نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد هم اندیشی با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار کرد: ثبت نام ۲۳ هزار و ۶۱۱ نفر از تعداد ذکر شده تکمیل شده است.

 

وی با بیان اینکه ۲۱ موکب از گیلان در کربلا پذیرای زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: ۲ موکب در مرز خسروی که احتمالا یک موکب دیگر اضافه خواهد شد و ۲ موکب در مرز مهران برپا می شود؛ضمن اینکه سه موکب در نجف و سه موکب دیگر در بین راه پذیرای زائران خواهند بود.

 

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان با اشاره به تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل خاطر نشان کرد: علاوه بر این، با توجه به محدودیت ظرفیت حمل و نقل عمومی به زائران توصیه می‌شود که از خودروهای شخصی استفاده کنند ضمن اینکه پارکینگ هایی با وسعت زیاد در کنار مرزها در نظرگرفته شده است.

 

بخشی نژاد در همین راستا اضافه کرد: درخواست ما از زائران این است که جهت سهولت در رفت و آمد، سفر خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین حسینی موکول نکرده و زودتر خود را به این اجتماع و راهپیمایی بزرگ شیعیان برسانند.

 

وی با بیان اینکه بیشتر از هر چیزی دغدغه ما اسکان مناسب زائران گیلانی در عراق است، خاطرنشان کرد: به همه مواکب تاکید کردیم که اولویت اول خود را به اسکان زوار اختصاص دهند؛ چراکه بحث اطعام در عراق از بس فراوان است که مردم آنچنان مشکلی در این خصوص ندارند.

 

بخشی نژاد با بیان اینکه در بخش انتقال هوایی نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده اظهار کرد: در حوزه ریلی نیز ۲ قطار به سمت تهران حرکت خواهد داشت که زائران اربعین حسینی می توانند از تهران به مهران از قطار استفاده کنند.

 

وی با اشاره به همراهی و همدلی مسئولان گیلان برای هر چه بهتر ارائه خدمات به زائران بیان کرد: تاکنون در این ارتباط چهار جلسه با مدیران استان برگزار شد و هماهنگی های لازم انجام گرفته است.

 

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان ابراز کرد: تیم بازرسی این ستاد در ایام اربعین موظف شده بر فعالیت تمامی مواکب به صورت جدی نظارت داشته باشد تا هیچ خللی در امر خدمات رسانی نداشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اربعین حسینی حرکت عظیم بزرگ جهانی و فراتر از مرزهای ایران و جهان است و همه بخش از ادیان دیگر در این اجتماع باشکوه مشارکت می کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار