کد خبر : 90644
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402- 01: 14

سامانه بارشی و خنک در راه گیلان است

سامانه بارشی و خنک در راه گیلان است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طبق بررسی الگوهای هواشناسی با شمالی شدن جریانات، سامانه بارشی و خنک از اواخر وقت امروز “شنبه” وارد استان می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رضا باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با شمالی شدن جریانات از اواخر وقت امروز “شنبه” شاهد نفوذ سامانه پرفشار خواهیم بود که در این راستا شرایط برای روند کاهش دما، افزایش ابر و وزش باد و در برخی ساعات بارندگی و گاه شدید توام با وزش باد است ضمن اینکه زمینه بارش تگرگ برای ۲ روز آینده مهیاست.

 

وی با بیان اینکه روند کاهش دما به طور متوسط چهار تا هشت درجه سانتیگراد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای گیلان پیش بینی شده‌است، اضافه کرد: خنک ترین منطقه استان ی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با پنج درجه سانتیگراد و گرمترین نقطه سیاهکل با ۲۹ درجه سانتیگراد بوده است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان دمای فعلی رشت را ۲۱ درجه سانتگیراد و رطوبت کنونی هوای شهر را ۶۰ درصد عنوان و اظهار کرد: فعالیت‌های دریانوردی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با بیشینه موج ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های مرتبط نامناسب است.

 

وی با بیان اینکه آسمان امروز گیلان صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است، اضافه کرد: جریانات جنوبی امروز در منطقه برقرار است و در نواحی جنوبی، دامنه‌ها و ارتفاعات استان وزش باد را خواهیم داشت.

 

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی انتظار است که در برخی نقاط استان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر شاهد رگبار باران و رعد و برق باشیم.

 

وزش باد گرم از چهارشنبه تا جمعه گذشته در استان گیلان جریان داشت؛ طی این روزها بیشترین سرعت وزش باد گرم در منطقه اسب وونی شهرستان تالش به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار