کد خبر : 93286
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402- 04: 22

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد؛

سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در بخش تعاون گیلان

سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در بخش تعاون گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در بخش تعاون گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سیاوش آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان نخستین استانی است که شورای توسعه تعاون را تشکیل داده و به دنبال اجرای سند مذکور به بهترین نحو ممکن است.

 

وی به تبیین تکالیف عمومی و تخصصی دستگاه‌های عضو شورای توسعه تعاون پرداخت و افزود: کلیه دستگاه‌ها دارای تکالیف عمومی هستند و برای ۲۱ دستگاه تکالیف تخصصی تعریف شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه سند توسعه تعاون با رویکرد افزایش سطح اشتغال مولد در کشور دنبال می‌شود، گفت: آموزش و ترویج تعاون، بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد و توسعه اجتماعی در جامعه بخشی از اولویت‌های این سند است.

 

آقاجانی ادامه داد: تخصیص ۲۰ درصد از اشتغال مولد به تعاون، جذب ۴۵ درصد از سرمایه گذاری ها در بخش تعاون، جذب ۱۵ درصد از نقدینگی کشور به تعاون و سهم ۲۵ درصدی تعاون در درآمد ناخالص ملی از دیگر اولویت‌های سند توسعه تعاون تلقی می‌شود.

 

وی از سهم ۷ درصدی اشتغال گیلان در بخش تعاون خبر داد و افزود: بیش از ۳۳ هزار شغل در گیلان در بخش تعاون ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه سند توسعه تعاون تحقق ۲۰ درصدی اشتغال را پیش بینی کرده است، گفت: تعاونی‌ها می‌توانند پیش قراولان تولید، اشتغال و رونق اقتصادی باشند.

 

آقاجانی با بیان اینکه گیلان ۵۰ شرکت تعاونی پره صیادی دارد، اضافه کرد: ۳۰ درصد تولید مرغ استان توسط تعاونی‌های مرغداری انجام می‌شود.

 

وی با انتقاد از کوتاهی‌ها در بخش تعاون در دهه اخیر افزود: تعاون رویکرد عدالت محوری و اقتصاد مردمی دارد اما در این سال‌ها مورد غفلت واقع شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تعاون خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته تسهیلات ۹۰ میلیارد تومانی را در بخش تعاون مصوب شد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

آقاجانی از سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در بخش تعاون گیلان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان برای تعاون گذاشته شده که سهم گیلان ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار