کد خبر : 65558
تاریخ انتشار : جمعه 17 اردیبهشت 1400- 13: 17

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

شالیکاران گیلانی تا پایان اردیبهشت محصولات خود را بیمه کنند

شالیکاران گیلانی تا پایان اردیبهشت محصولات خود را بیمه کنند

مرادی بیمه محصولات کشاورزی را راهکاری برای کاهش تبعات ناشی از خسارت‌های احتمالی دانست و گفت: شالیکاران گیلانی تا پایان اردیبهشت ماه برای بیمه کردن محصولات خود فرصت دارند.

به گزارش گیلانستان، «امیر مرادی» با بیان اینکه برای مواجهه با تبعات منفی ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و خسارت به محصولات کشاورزی بیمه کردن راهکاری اساسی محسوب می‌شود اظهار داشت: شالیکاران گیلانی تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان برنج را از جمله محصولات استراتژیک کشور و استان خواند و ضمن تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ بیمه کردن محصولات کشاورزی بین شالیکاران تصریح کرد: سال گذشته به علت بارش‌های شدید باران آن هم در فصل برداشت برنج، خسارت‌های زیادی به کشاورزان استان گیلان وارد آمد.

مرادی با اشاره به اینکه طبق آمارها و گزارشات موجود تاکنون چیزی در حدود ۴۵ هزار هکتار از اراضی برنجکاری شده استان گیلان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند عنوان کرد: در همین‌جا به کلیه شالیکاران استان گیلان توصیه می‌شود حتما نسبت به بیمه کردن محصول اقدام کنند تا مجددا دچار خسارت و بحران نشوند.

وی از پرداخت بیمه محصول برنج در دو مقطع خزانه گیری و برداشت سخن گفت و با بیان اینکه جهت مقابله با اثرات منفی کم‌آبی بیمه کردن بهترین راهکار به شمار می‌رود ابراز داشت: برای مقابله با بحران کم‌آبی یکی از راه‌های اثرگذار، اجرای تقویم زراعی و پیشبرد فرآیند کاشت، داشت و برداشت برنج بر مبنای آن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تامین اعتبارات لازم برای برق‌دار کردن اراضی کشاورزی و بهره‌وری از چاه‌ها و تأمین آب را در استان لازم و ضروری خواند و یادآور شد: با توجه به بحث تنش آبی و تغییرات دمایی و اقلیمی امکان دارد در استان خسارت‌هایی داشته باشیم بنابراین کشاورزان گیلانی باید محصولشان را بیمه کنند.

مرادی آب بندان ها را ذخائر آبی خوبی برای تامین آب اراضی کشاورزی گیلان دانست و با تاکید بر اینکه باید لایروبی آن‌ها در استان با جدیت بیشتری دنبال شود خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش‌های مقابله با بحران کم‌آبی در گیلان توسعه مکانیزاسیون است زیرا کشاورزی به شیوه سنتی میزان مصرف آب را افزایش می دهد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار