کد خبر : 105738
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1403- 09: 14

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان/دما ۸ درجه کاهش می یابد

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان/دما ۸ درجه کاهش می یابد

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار و بارشی به منطقه است.

 

وی افزود: بنابراین شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، روند کاهش دما، وزش باد، بارندگی گاهی رگباری شدید به ویژه امروز و در برخی مناطق خیلی شدید، رعد و برق و تگرگ تا فردا جمعه فراهم است.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

 

دادرس با اشاره به اینکه طی مدت هشدار سطح زرد دریایی نیز در گیلان صادر شده است، ادامه داد: احتمال خسارت به تأسیسات دریایی وجود دارد لذا فعالان دریایی نیز تا فردا جمعه تمهیدات لازم را بیاندیشند.

 

دادرس با اشاره به اینکه دمای هوا در استان به طور متوسط ۴ الی ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، تصریح کرد: تمهیدات کشاورزی لازم در این مدت اندیشیده شود و از فعالیت‌های کوهنوردی نیز طی این مدت اجتناب گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار