کد خبر : 67990
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 تیر 1400- 48: 17

طرح ملی نجات تالاب ها در دستور کار قرار گیرد

طرح ملی نجات تالاب ها در دستور کار قرار گیرد

نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس سازمان محیط زیست و وزیر نیرو طرح ملی نجات تالاب ها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش گیلانستان، احمد دنیا مالی در جلسه علنی امروز( چهارشنبه) در تذکری شفاهی گفت: امروز لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار قرار داشت و متاسفانه فرصت به طرح آن نرسید.

وی با بیان اینکه باید بیشتر به موضوعات دریای خزر پرداخته شود، گفت که یکی از موضوعات مربوط به آب خزر درباره تالاب انزلی است، متاسفانه با تصمیم گیری های غلط از سمت وزارت نیرو، مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد شده است. در حال حاضر اراضی کشاورزی و بسیاری از خانواده ها بلاتکلیف بوده و مشکلات زیادی در حوزه های لایروبی تالاب انزلی داریم.

دنیامالی توضیح داد: سازمان ثبت اسناد بدون طی مراحل قانونی، سند ۵ هزار هکتار از اراضی محدوده تالاب انزلی را به نفع سازمان آب صادر کرده است. مذاکرات زیادی در این خصوص با وزارت نیرو و معاون اول ریاست جمهوری صورت گرفته اما مشکلات کماکان ادامه دارد.

وی از رئیس سازمان محیط زیست و وزیر نیرو خواست که طرح ملی نجات تالاب ها را در دستور کار قرار دهد چون در حال حاضر آب دریای خزر عقب نشینی کرده و مشکلات زیادی برای تالاب انزلی ایجاد شده، لذا باید  طرح مذکور و رفع مشکلات مردم و بحث لایروبی تالاب انزلی توسط سازمان ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار