کد خبر : 59464
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399- 56: 16

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

پیش‌بینی کاهش قیمت مرغ ظرف یک ماه آینده/نباید مرغ مصرفی گیلان خارج از استان عرضه شود

پیش‌بینی کاهش قیمت مرغ ظرف یک ماه آینده/نباید مرغ مصرفی گیلان خارج از استان عرضه شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت دلیل کاهش مرغ را نابسامانی‌ها در نهاده‌های آن دانست و گفت: نهاده موردنیاز برای تولید مرغ از گمرک ترخیص شده و پیش‌بینی می‌شود شاهد کاهش قیمت آن ظرف یک ماه آینده باشیم.

به گزارش گیلانستان، احمد دنیا مالی با اشاره به نایاب شدن گوشت مرغ و روغن در کشور، به‌ویژه در گیلان، اظهار کرد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته مواد اولیه تولید روغن در کشور از گمرک ترخیص شده و در اختیار واحدهای تولیدی قرارگرفته است.

وی با اشاره به نحوه توزیع روغن در کشور، افزود: توزیع روغن در کشور در شرایط کنونی به استانداری‌ها سپرده‌شده تا عادلانه توزیع شود و کمبودی در این رابطه وجود نداشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت در پاسخ به اینکه چرا قیمت مرغ در استان قیمت مشخصی ندارد و اخیراً قیمت ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان برای مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار گیلان وضع‌شده بود، گفت: بنابر آخرین وضعیت اعلام‌شده، حدود یک‌میلیون تن نهاده‌های دامی در کشور ترخیص شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه قیمت مرغ کاهش پیدا کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با برشمردن دلیل افزایش قیمت مرغ در هفته‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بیشترین دلیل افزایش قیمت مرغ در کشور کمبود و توزیع نامناسب نهاده‌های دامی بود.

دنیا مالی با اشاره به چند نرخی بودن قیمت مرغ در بازار گیلان، گفت: گرچه وزارت صمت در تلاش است تا وضعیت بازار مرغ به ثباتی برسد اما برای ارائه توضیحات وزیر صمت به دعوت مجلس در خانه ملت حاضر و به سؤالات ما پاسخ خواهد داد.

وی در پاسخ به اینکه در شرایط وضع محدودیت‌های شدید کرونایی مردم در صفوف مرغ و روغن هستند و این رویه برخلاف تدبیر دولت است، بیان کرد: متأسفانه چنین شرایطی وجود دارد و به دلیل شرایط تولید مرغ در کشور، توزیع این کالای اساسی کمی مختل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان همچنین در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مرغ تولیدشده در استان به دلیل اختلاف قیمت با استان‌های هم‌جوار خارج از شبکه تولید، توزیع می‌شود، گفت: طبق کنترل‌هایی که استانداری وضع کرده نباید مرغ مصرفی گیلان به خارج از استان عرضه شود و علاوه بر آن ازآنجاکه ما از سطح تولید بالایی در مرغ برخورداریم باید شاهد مشکلات کمتری در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار