کد خبر : 55811
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399- 57: 10

مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان:

عطر روضه در کوچه‌های شهر باران

عطر روضه در کوچه‌های شهر باران

مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری روضه خانگی در مقابل خانه شهدا گفت: بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در نظر دارد تا در راستای ترویج نهضت روضه خانگی در کوچه‌ها مقابل درب خانه شهدا مجلس روضه‌خوانی برگزار کند.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی نصیبی، با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه عزاداری امسال مبنی بر شیوع ویروس کرونا و تأکید رهبر معظم انقلاب بر تبعیت از ستاد ملی مقابله با کرونا، سوگواری عزای سیدالشهدا (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عاشقان اباعبدالله (ع) نهضت روضه‌های خانگی را برپا کرده و در کوچه‌ها، محله‌ها و درب‌های خانه خود، پرچم عزای ارباب را برافراشته کرده‌اند، گفت: بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در نظر دارد تا در راستای ترویج نهضت روضه خانگی در کوچه‌ها، مقابل درب خانه شهدا مجلس روضه‌خوانی برگزار کند.

مسؤول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به نحوه برگزاری روضه خانگی در مقابل خانه شهدا، تصریح کرد: از امروز به‌صورت روزانه مقابل درب خانه شهدا  جلسه روضه خانگی کوچه به کوچه برگزار خواهد شد تا به لطف امام حسین (ع) علم عزای سیدالشهدا (ع) پرشورتر از همیشه برپا داشته شود.

نصیبی با قدردانی از  دقت و تلاش هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و ذاکرین اهل‌بیت (ع)، مبنی بر رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا،  بیان کرد: سیدالشهدا (ع) یک حقیقت همیشه زنده است و به لطف خدا حسینیه‌های سیار نیز توسط هیئت‌ها راه‌اندازی شده و شب‌ها محله به محله برای مردم روضه و نوحه‌خوانی می‌کنند.

این ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از مردم خواست تا خانه‌های خود را حسینیه کرده و پرچم عزای سیدالشهدا (ع) را برپا نگاه‌دارند، افزود: هیچ‌گاه مراسمات سید و سالار شهیدان بر زمین نمانده و عاشقان و شیفتگان حسین بن علی (ع) علم عزای مولای خود را بلند نگاه می‌دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار