کد خبر : 84538
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401- 01: 15

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف بانک های خصوصی استان گیلان در حوزه مصرف منابع

عملکرد ضعیف بانک های خصوصی استان گیلان در حوزه مصرف منابع

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به عملکرد ضعیف بانک های خصوصی استان در حوزه مصرف منابع گفت: این عملکرد مصداق ترک فعل بوده و برخورد قضایی در پی دارد.

به گزارش گیلانستان، سید محمد اسحاقی با تاکید بر حمایت بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی نقش مهمی در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار جامعه به ویژه قشر کارگر دارند و حمایت از آنها گامی مهم در تحقق اقتصادی است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به قانون هزینه کرد منابع بانک‌ها در استان‌ها تصریح کرد: بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی مکلف به صرف ۵۰ درصد از منابع خود در استان‌ها هستند و عمل به این قانون که ارتباط مستقیم با تولید دارد باید با جدیت بیشتری نظارت و اجرایی شود.

 

وی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان بانک‌ها در جلسات اقتصادی استان بیان کرد: عدم حضور و یا مشارکت حداقلی این افراد، روند اجرای مصوبات الزام آور کارگروه‌های مختلف استانداری را دچار اخلال می‌کند.

 

اسحاقی ادامه داد: متأسفانه بانک‌ها در روند بررسی پرونده‌های تسهیلاتی و تعیین تکلیف دیون معوق بدهکاران بانکی به ویژه سرمایه گذاران بخش تولیدی، درگیر بروکراسی اداری هستند و با وجود تأکیدات مدیران ارشد استانی، این رویکرد را اصلاح نکرده‌اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: بانک‌ها با بی توجهی و عدم تمکین به مصوبات استانی در پذیرش و پرداخت تسهیلات و افزایش نسبت مصارف به منابع استانی ادامه می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌های خصوصی بخش قابل توجهی از منابع تکلیفی را در اختیار داشته و متعهد به تأمین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی در قالب پرداخت تسهیلات هستند گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی طی سال‌های اخیر در زمینه انجام تعهداتشان بسیار ضعیف است.

 

اسحاقی با اشاره به عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی استان گیلان در حوزه مصرف منابع بیان کرد: بانک‌های ایران زمین، آینده، پاسارگاد و گردشگری در حوزه نسبت مصارف به منابع بانکی تا پایان تیرماه امسال ضعیف‌ترین عملکرد را دارند.

 

وی با بیان اینکه عملکرد بانک‌های خصوصی موجب دلسردی سرمایه گذاران و خسارت به استان گیلان می‌شود گفت: این نوع عملکرد بانک‌های خصوصی مصداق ترک فعل بوده و برخورد قانونی و قضائی با مدیران این بانک‌ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار