کد خبر : 95918
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402- 20: 20

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تأکید کرد؛

فرصت سازی از پیاده روی اربعین در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی

فرصت سازی از پیاده روی اربعین در ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: فرصت سازی از پیاده روی اربعین در ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی مورد توجه قرار دارد.

به گزارش گیلانستان، سید جلیل میر عظیمی ظهر شنبه در دومین نشست اعضای شورای اجرایی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: این نشست با هدف تبیین اهداف برنامه‌های عاشورایی و تشریح سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین‌های اربعین حسینی، با حضور کارکنان ستادی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه برگزار شده است.

 

وی به گردهمایی کودکان عاشورایی با عنوان «میهمانان کوچک امام حسین (ع)»، اجرای فعالیت‌های هدف‌مند در مراکز فرهنگی هنری و مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: این حرکت‌های سازنده کانون پرورش فکری نوید بخش مشارکت هر چه با شکوه تر این مجموعه در آئین‌های اربعین است.

 

میر عظیمی این رویداد انسان ساز و پیاده روی اربعین حسینی را رزمایش دین‌باوری و تعلق خاطر مسلمانان، به ویژه شیعیان به اهل بیت و سرور و سالار شهیدان (ع) حائز اهمیت دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت برگزاری هر چه بهتر آئین‌های اربعین در سه بخش درون مرزی، مرزی و برون مرزی و مدیریت جریان فرهنگی حوزه کودک و نوجوان، در ایام ماه محرم و اربعین حسینی را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان‌کرد.

 

وی فرصت سازی از پیاده روی اربعین حسینی برای افزایش هم گرایی فرهنگی، آگاهی‌بخشی به مخاطبان و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از دیگر اهداف دانست و افزود: افزایش تعلق خاطر نسل کودک و نوجوان به امام حسین (ع)، آسان‌سازی سختی‌های سفر برای نسل کودک و نوجوان نیز از جمله اهدافی است که مورد توجه قرار دارد.

 

میر عظیمی اضافه کرد: معرفی زیرساخت‌های فرهنگی کشور به برادران و خواهران مسلمان و آشنا سازی هر چه بهتر کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی با کانون پرورش فکری نیز از دست آورده‌ای این حرکت سازنده فرهنگی خواهد بود.

 

وی روایت‌گری عاشورایی، اهدای دل‌سازه های کانونی‌ها به کودکان و نوجوانان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان در موکب‌ها حسینی را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سفیران کانون اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای جلب‌مشارکت‌های همکاران و دین باوران جهت اهدا به زائران، نیز مدنظر قرار دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان به اهمیت بهره‌گیری حداکثری از موهبت‌های معنوی پیاده روی اربعین و برکات آن برای شرکت کنندگان در این رزمایش میلیونی اشاره کرد و ادامه داد: ثبت و ضبط رخدادهای این ایام ضرورت دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار