کد خبر : 60114
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399- 59: 10

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان:

فرصت ویژه تامین اجتماعی به کارفرمایان واحدهای گردشگری

فرصت ویژه تامین اجتماعی به کارفرمایان واحدهای گردشگری

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان از فرصت پرداخت حق البیمه معوقه تا اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: کارفرمایان واحدهای گردشگری فرصت دارند حق بیمه معوقه ۲۰ درصدی خود را در حدالافاصل مهر تا اسفندماه را تا اردیبهشت‌ماه به‌صورت یکجا و یا در ۶ قسط پرداخت کنند.

به گزارش گیلانستان، علی‌ حسین نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین اجتماعی از ابتدای شیوع کرونا در کشور در کنار مردم بوده است، اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا و به تبعه آن تعطیلی بسیاری از مشاغل مردم و سرپرست خانوارها با مشکلات جدی مواجه شده و تأمین اجتماعی از تمام ظرفیت خود برای کمک به بیمه‌شدگان خود دریغ نکرده است.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص چگونگی پرداخت حق البیمه واحدهای گردشگری در استان گیلان گفت: بر اساس این مصوبه و به‌منظور حمایت از واحدهای گردشگری مقرر شد حق بیمه کارفرمایانی که در این بخش فعالیت دارند بر اساس لیست ۱۰ درصد به شعب تأمین اجتماعی ارسال شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان از فرصت پرداخت حق بیمه معوقه تا اردیبهشت‌ماه خبر داد و افزود: کارفرمایان واحدهای گردشگری فرصت دارند حق بیمه معوقه ۲۰ درصدی خود را در حدالافاصل مهر تا اسفندماه را تا اردیبهشت‌ماه به‌صورت یکجا و یا در ۶ قسط پرداخت کنند.

حسین نژاد با اذعان به اینکه کارفرمایان برای بخشودگی جرائم حاصل از عدم پرداخت معوقه حق البیمه شروط لازم را عملی کنند، بیان کرد: این بخشودگی یک فرصت استثنایی برای کارفرمایان واحدهای گردشگری بوده و این قشر باید لیست ۱۰ درصد حق بیمه را در مهلت مقرر ارسال کنند.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۰۰ کارفرمای گردشگری در استان گیلان تصریح کرد: بر اساس آمار ۱۲ هزار فرد در واحدهای گردشگری بیمه تأمین اجتماعی بوده که ۵۰ میلیارد تومان حق بیمه آنان بوده که ۱۷ میلیارد آن را در ۶ قسط و مابقی را در اردیبهشت ۱۴۰۰ باید پرداخت کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با تأکید بر جریمه ۳۰ درصدی کارفرمایان در صورت عدم پرداخت حق البیمه نیروهای خود در موعد مقرر افزود: دولت این فرصت را به کارفرمایان داده که یک‌سوم حق البیمه خود را پرداخت کنند و در صورت ممانعت از انجام این کار با جریمه ۳۰ درصدی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار