کد خبر : 90049
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1402- 44: 13

فروش اموال تملیکی در گیلان بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشت

فروش اموال تملیکی در گیلان بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشت

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از رشد ۴۴۳ درصدی فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و میزان فروش کالاهای (قاچاق، متروکه، ضبطی و قضایی) را بالغ بر ۷۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش گیلانستان، احمد رضا موقری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته ۷۵۶ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۲۲۹ ریال کالاهای قاچاق، متروکه، ضبطی و قضایی به فروش رفته است که این رقم در مدت مشابه سال ماقبل آن ۱۳۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۳۸۲ ریال بود.

 

وی اضافه کرد: سازمان اموال تملیکی از نظر مبلغ فروش کالاهای قاچاق نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشدی ۶۹۵درصدی داشت.

 

به گفته وی، از نظر ارزشی هم فروش کالاهای متروکه در مدت زمان یاد شده نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ هفت برابر رشد داشته است.

 

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان تصریح کرد: عمده رشد فروش اموال تملیکی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ رخ داد بطوریکه درآمد کسب شده از فروش کالاهای قاچاق، متروکه، ضبطی و قضایی طی این مدت ۷۰۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۴۳۹ ریال بوده است.

 

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید، می باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار