کد خبر : 38979
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398- 16: 17

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

فشارخون ۵۰ درصد گیلانی‌ها طبیعی است

فشارخون ۵۰ درصد گیلانی‌ها طبیعی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین نتایج اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در این استان گفت: فشارخون ۵۰ درصد گیلانی‌ها نرمال و عادی است.

به گزارش گیلانستان محمد عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران به آخرین نتایج به دست آمده از اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون اشاره کرد و اظهار داشت: سنجش فشار خون نیمی از جمعیت هدف این طرح در استان نشان می‌دهد فشار خون نیمی از مردم گیلان نرمال و طبیعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد افرادی که در این استان فشار خونشان از طریق شرکت در طرح ملی فشار خون مورد سنجش قرار گرفت عنوان کرد: طبق آمارها از آغاز اجرای این طرح تاکنون فشار خون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان گیلان سنجش و اندازه‌گیری شد.

عباسی با اشاره به تعداد دقیق زنان و مردانی که در استان گیلان اطلاعات پزشکی آنان در حوزه فشار خون به ثبت رسید نیز خاطرنشان کرد: در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در استان گیلان ۵۳ درصد معادل ۵۸۳ هزار نفر زن و بیش از ۴۶ درصد معادل ۵۱۷ هزار نفر مرد شرکت داشتند.

وی از نتایج این طرح و از طبیعی بودن فشار خون ۵۵۰ هزار نفر معادل نیمی از افراد غربال شده در استان گیلان سخن گفت و ابراز داشت: طبق آمارها و گزارشات موجود ۱۶ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان گیلان به بیماری فشارخون بالا مبتلا هستند و ۳۱ درصد پیش فشار خون بالا دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ۲ هزار و ۸۶ پایگاه ثابت و سیار استان اجرا شده است اظهار داشت: جمعیت هدف اجرای این طرح ملی در استان گیلان شامل افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین بودند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار